När jag springer igång den så typ låter de som baksug elr att du Blåser ut nått , kan de va tändplattan paja ? att den får ojäm tändtid nu ?
( Låter typ som avgassmäll elr typ nått baksug
Testat känna på kicken?, testa dra med lillfingret om det går = skärd.bombmannen skrev:Shaa jag var ute o körde ida så bar dog den , jag den skar inte ( tror ja ) ,
När jag springer igång den så typ låter de som baksug elr att du Blåser ut nått , kan de va tändplattan paja ? att den får ojäm tändtid nu ?
( Låter typ som avgassmäll elr typ nått baksug
håll bara inte skallen i närheten då. eller jao de går ju om du vill ha e¨tt uppbränt ögonbryn. det kommer ju fortfarande bensin så de blir ett eldklot om du gör så. håll stiften mot vilken metallbit som helst bara. tex blocket eller ramenYzTerge skrev:Du skruvar dän tändstiftet, sätter på tändhatten och håller den mot hålet i cylindernd där tändstiftet satt och så kickar du och ser om det kmr gnista;D
eftersom man skruvar ur stiftet så blir de inget komp eller sug i motorn så de kommer ingen bensin ur håletkallepalle skrev:håll bara inte skallen i närheten då. eller jao de går ju om du vill ha e¨tt uppbränt ögonbryn. det kommer ju fortfarande bensin så de blir ett eldklot om du gör så. håll stiften mot vilken metallbit som helst bara. tex blocket eller ramenYzTerge skrev:Du skruvar dän tändstiftet, sätter på tändhatten och håller den mot hålet i cylindernd där tändstiftet satt och så kickar du och ser om det kmr gnista;D
Det enda är ju att man måste hitta en del där tändstiftet blir jordad, och cylindern vet man ju att det kommer gnista om man håller emot:P Men bara man vet att det funkar så kan man ju köra vart som:)kallepalle skrev:håll bara inte skallen i närheten då. eller jao de går ju om du vill ha e¨tt uppbränt ögonbryn. det kommer ju fortfarande bensin så de blir ett eldklot om du gör så. håll stiften mot vilken metallbit som helst bara. tex blocket eller ramenYzTerge skrev:Du skruvar dän tändstiftet, sätter på tändhatten och håller den mot hålet i cylindernd där tändstiftet satt och så kickar du och ser om det kmr gnista;D
jag hade en neos som gjorde likadant en gång, förgasarn skicka fel på den så dom nya ägarna bytte och då funka den utmärkt.bombmannen skrev:Asså jag har bensin o kylarvatten, men hur kan den ha nypit ? , , när jag rullar igång den låter den som den ska starta men sen så typ låter de som den pustar till
Dom sa att den skicka bensinen fel dom som kolla upp det.. så dom bytte till en 17.5 istället och då gick den.. och den gjorde så som din gör putsar,, avgassmällar plus att det kom rök från förgasarn på den ja hade xD.bombmannen skrev:Vadå att förgasaren skicka fel ? :S , jag har precis bytt till den förgasaren, jag har inte ens kört den 3mil :S