fantasi setup

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

vilken klass är skönast?

Original
6
12%
Midrace
43
88%
 
Antal röster: 49

xps_joachim
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 31 maj 2007, 21:23

Inlägg av xps_joachim »

drayper- väldigt nice 8) kan säga att den andra siffran är över 5;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

är jag den ända som vet andra siffran? ;)
Användarens profilbild
PoxZen
Epa Kungen<3
Inlägg: 199
Blev medlem: 24 juli 2007, 19:51
Ort: Värnamo

Inlägg av PoxZen »

Mrx @ AM6

Hyper:
# ProRace II 70cc matchportad med blocket(polerad avgasport mm)
# Överliggnade ProRace
# Kehini 28mm/Mikunin 24mm TM(polerad) med Lufttratt
# Polini Evo Metall insug(polerad insida)
# Vforce3 membran
# Metrakit Racing krabonlameller
# Metrakit Pvl Digital
# ProPrace vev @ NKE Steyr P63

Gata:
# Polini Guss 80cc Portad
# Överliggande ProRace
# Mikuni 24mm TM med Malossi E5
# Polini Evo Metall insug(polerad insida)
# Vforce3 membran
# Metrakit Racing krabonlameller
# Barikit Competition Vevparti 45mm @ c3
# Cylinderspacer 2mm
# MVT Millenium Tändsystem
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

kul att se :) guss verkar ju vara "gatans kung" så att säga ;)
rrxfool
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 juni 2007, 18:40

Inlägg av rrxfool »

"Original"setup till min rrx. Avstämt rör,19mm förgasare,metrakit kopplingsfjädrar,portad originalcylle med polerade kanaler, 12-48, 13-48.

Borde kanske tillägga att jag har allt förutom förgasaren hemma :D
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

airsal t6 racing 70cc
Hebo effektrör
19mm förgasare
Hebo sportluftfilter
metrakit prorace lammeller
mallossi kopplingsfjädrar
nkg tändstifft
nkg tändkabel
ostrypt insug
Hebo membran
15drev

hur fort ungefär kommer min Rieju mrx racing 07 gå med denna setup? tror ni att orginalveven klara va den setupen?
Senast redigerad av krawe den 17 februari 2008, 11:56, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

beror på drevning det ;) men 100+ ungefär.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

PR 80 ( D50BO ), portad så de nästan spricker
Matchportat block
PR vev
MK ramlager c4
Racing växelstock
keihin 28 mm / 30 mm
Hebo/ keihin insugskit
Öppet filter/ crossburk
Malossi eprome/ metrakit digital tändning
PR avgas överliggande/ något värre?
MRD koppling ( lameller+fjädrar )

Lätt drevning ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:PR 80 ( D50BO ), portad så de nästan spricker
Matchportat block
PR vev
MK ramlager c4
Racing växelstock
keihin 28 mm / 30 mm
Hebo/ keihin insugskit
Öppet filter/ crossburk
Malossi eprome/ metrakit digital tändning
PR avgas överliggande/ något värre?
MRD koppling ( lameller+fjädrar )

Lätt drevning ;)
där har du en setup att piska med ;) men omöjlig att hantera i trafik och i vardagen :O vore coolt att se den åka iaf :P
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

jag ska ha ett 15 fram drev och ett 52 drev bak. tror ni veven håller för min setup?
Tjocken
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 februari 2008, 18:06
Ort: Trollhättan 461
Kontakt:

Inlägg av Tjocken »

ONT: Mina setuper helt klart vad annars vill man ha :)


chifen och maximannen varför borra en cylinder?

Min prorace kommer att ha 76,51cc med 43mm slaglängd.

Och min MHR Team landar på 84,40cc med 43mm slaglängd

Så ingen av er behöver borra, bara bullshit och inget kunnande.

Här får ni en förklaring som jag har fått så ni lär er lite.

Du tar alla mått i centimeter, alltså borrning i 5cm (50mm) och slagläng som 4,3cm (med 43mm vevparti).

Diametern delar man 2 för att få fram radien (5/2 = 2,5), radien är alltså 2,5cm.
Sen tar du radien i kvadrat, eller radien gånger radien (2,5 X 2,5 = 6,25)

Radien i kvadrat multiplicerar du med pi (3,1415..) (6,25 x pi = 19,63)
Det som du nu räknat ut är basarean på en cylinder, eller arean på kolvtoppen i fallet på en motors cylinder, i ditt fall 19,63 cm2.

Arean multiplicerar man sedan med höjden på cylindern för att få fram volymen, i en motors fall är det då slaglängden.
Alltså i ditt fall: 19,63 x 4,3 = 84,409 cm3.

Alla mått har man i centimeter för att få svaret i cm3 (kubikcentimeter).
Hoppas att jag inte svara för sent, eller du redan fått svar på detta. Är det något fel med min förklaring så rätta mig.
Robin Palmén I Saknad
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

någon som vet den bästa cylindern till en mrx om jag inte vill byta vevparti???
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

samma som jag har beställt till min mrx airsal alu 70cc skulle jag köra på och kommer att köra på :D
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

funkar de bra till Hebo trimmrör?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

a de går ass gutt har själv de bufanda
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

okok, men man behövet typ inte köpa nytt insug för de går väl på orginal?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

det är ju strypt i membrannet så om du vill att den ska gå fortare så skulle jag köpa nytt insug och membran och en 19 eller 21mm förgasare för man måste ju minst ha 19 till den cylindern airsal står det ju.
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

men de går väl att ha orginal insug? eller ska man byta membranet?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

om du ska ha den cylindern så måste du ju byta till minst 19mm förgasare och då måste du ju byta till ett nytt insug som passar den förgasaren och då är det lika bra att byta membranet också :wink:
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

det står att man behöver byta förgasaren för att få ut det lilla extra :P . ja har 17,5 orginal
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

a förlåt mig det såg jag inte då behöver du inte byta men det är ju en fördel.
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

vet du vad man ska ha för tändstift?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

detta har jag på min http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1855 och då måste du köpa en nkg racing tändkabel med.
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

men är det långgänga på den cylindern?
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

_MaWa_ skrev:Har en Crescent Compact

- 60cc 7,5 hk
- Trimdämpare 32 mm
- 17,5/19mm dellorto förgasare

Det var min dröm-setup, som jag kanske ska köpa till slutet av våren.
Då ska du ramförstärka också, eller??
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

bra fråga det vet jag inte för min cylinder kommer inte hem förens på måndag, men orginalcylinder passar den ju men det är ju inte där du ska ha den så då vet jag ej vad det ska vara för tändstifft :(
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

ok, men de får man kanske köpa efteråt eller ngt sånt då :roll:
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

a eller så skickar du ett mail till dem på twostroke och frågar dem vad det är för gänga.
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

Till min Crescent Compact 1252

portad 60cc cylinder
Vevparti
17mm bing
Drevning ( typ 10-13 fram och 28-30 bak)
Något scooter avgassystem ( typ tk eller gianelli)
Ramförstärkning
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

jaa, de gjorde ja precis men sätter man inte den gamla tändplattan på 70cc?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

ingen aning faktiskt man borde ju få en ny :? men du det var en airsal t6 racing jag beställde så du vet den e lite bättre 8)
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

är det någon som vet på ett ungefär hur fort min moppe kommer att gå med denna setupen:

airsal t6 racing 70cc
Hebo effektrör
19mm förgasare
Hebo sportluftfilter
metrakit prorace lammeller
mallossi kopplingsfjädrar
nkg tändstifft
nkg tändkabel
ostrypt insug
Hebo membran
15drev
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

men den e midrace så de klarar väl knappt orginal veven?
krawe
Elmoped
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2007, 20:18

Inlägg av krawe »

nej det är inte midrace
Användarens profilbild
persson_10
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 25 januari 2008, 17:13
Ort: Skåne

Inlägg av persson_10 »

när jag läste i cylinder tråden skrev folk att veven knappt håller för T6 men ja vet inte
Låst