Tror ni att det går?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sjoberg
Elmoped

Tror ni att det går?

Inlägg av sjoberg »

Bild

tror ni att det kommer funka med den lutningen på förgasaren? har satt på 16mm så tog den i blocket med org.insug så provade jag om det gick att bara vända insuget upp-och-ner. om det inte funkar så tig'ar jag ett nytt i rostfritt :) men vad tror ni?

// SjobergBild
Senast redigerad av sjoberg den 10 april 2009, 12:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

Ja, förgasaren kmr lira men jag förstod inte direkt va du menade med insuget :oops:
Rieju DRAC TILL SALU! PM MIG OR MSN JOHAN.25@LIVE.SE

kolla in mina projekt :) och skriv en kommentar
Rieju Drac
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=9296
Kawasaki kx125
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11544
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Njaa det kan nog gå :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
sjoberg
Elmoped

Inlägg av sjoberg »

DraceN^ skrev:Ja, förgasaren kmr lira men jag förstod inte direkt va du menade med insuget :oops:
jo, vinklen på inuget var typ vågrät så tog flottören i blocket så vände jag insuget upp-och-ner så blev den viklad längre upp. tack för svar :)
sjoberg
Elmoped

Inlägg av sjoberg »

DEA!! skrev:Njaa det kan nog gå :wink:
okej, hoppas jag med :) tack för svar<3
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Skulle vara bra med en lite närmare bild på det du gjort så att vi inte ljuger för dig och säger att det går. :wink:

Men om du bara vänt insuget upp och ner så borde det funka fint. :)

Kör lite och testa, du märker om den beter sig konstigt och då vet du att det är de, men det borde inte vara några problem för som jag förstått det så är bara förgasaren lite högre upp och det är inga problem. :)

Därimot så ska du undvika att ha förgasaren snett eller liknande för det hade jag på min Senda och då gick den lite konstigt så härom dan skaffa jag nytt insugsgummi och vinkla den rätt sen så funka den perfekt. :P

Har jag hjälpt dej så släng gärna en röst på mig, länk har jag som signatur. :wink:
Användarens profilbild
forsan92
Farsans gamla zündapp

Inlägg av forsan92 »

bara o testa? :roll:
Forsell
sjoberg
Elmoped

Inlägg av sjoberg »

DerbiSM skrev:Skulle vara bra med en lite närmare bild på det du gjort så att vi inte ljuger för dig och säger att det går. :wink:

Men om du bara vänt insuget upp och ner så borde det funka fint. :)

Kör lite och testa, du märker om den beter sig konstigt och då vet du att det är de, men det borde inte vara några problem för som jag förstått det så är bara förgasaren lite högre upp och det är inga problem. :)

Därimot så ska du undvika att ha förgasaren snett eller liknande för det hade jag på min Senda och då gick den lite konstigt så härom dan skaffa jag nytt insugsgummi och vinkla den rätt sen så funka den perfekt. :P

Har jag hjälpt dej så släng gärna en röst på mig, länk har jag som signatur. :wink:
okej, tack :) haha, ska jag göra ;)
sjoberg
Elmoped

Inlägg av sjoberg »

forsan92 skrev:bara o testa? :roll:
men har varken någon funkerande tändhätt o rörest ska ja blästra imorgon o sen lacka.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det lär funka ja. dom som stuntar har ju mycket mer vinkel för att den ska va horisontal när man ligger på bakhjulet å dom går ju ochså när den står på båda hjulen så... det är när förgasaren lutar åt andra hållet. dvs neråt som det kan bli problem
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

när man stuntar brukar man ju vinla sin förgasare runt 45grader så det där kommer nog funkka :)
Låst