Tjenare var ute o tog en sväng med min hojj idag och sen när jah stannar o kollar ner på svingen så är den full av olja och fälgen med och oljan kommer ifrån motor vafan är fel ? kan ngn packbox ha gått i motorn eller ngt. inte fan ska det spruta olja efter man har kört en sväng.
störst sannolikhet är att det är tvåtaktsoljan, den som smörjer cylindern...
Så ta dig en ordentlig titt på alla slangar osv mellan oljetanken och förgasaren, de kan vara nåt som har lossnat och åker du en meter till så kan cylindern nypa ....
Är de nu så att oljetillförseln är okej, då är de nog en packbox som gett sig....
Tvätta rent allt noga som fan och så väntar du ett tag eller så kör du en yttepyttekort sväng så borde du se varifrån de rinner... Se bara till att de finns olja i lådan så att den inte tar skada om du kör en testrunda
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Kanske fyllde på för mycket??
Jag fyllde på för mycket på min och då spruta den olja som fan men sen tömde jag ut en del o då var den som v anlig igen
Också AM6
pampirus skrev:okej men jah kör på oljeblandat men jag fyllde på min växellådsolja idag och innan det så vad det inga problem.
jasså
Men hur mycke fyllde du på? För häller du i för mycke olja så trycker lådan ur sig den olja som inte ska vara där.... Förmodligen de som du upplevt.. Annars så kan de vara så illa att de blivit tryck i lådan och den har skjutit ur en packbox...
Live slow - Die whenever
växellådan måste vara i rörelse = du måste köra = för att oljan ska komma ut
De ska sitta en ventileringsslang nånstans uppepå växellådan och där kommer oljan ut
Men när du "fyller på" olja så måste du hälla i rätt mängd! Man ska inte bara hälla i en klick... Bäst är att du tömmer ur oljan och häller i den mängd de ska vara.
Live slow - Die whenever