Håller på att byta munstycke, och tänkte då vara smart att bara plocka bort den svarta kåpan under förgasaren och byta. Så jag slipper plocka bort hela förgasaren.
Då till mitt problem - När jag skruvade loss dem två skruvarna så började det rinna en massa bensin.
Ska det vara så? Är det bara den kåpan som är full så jag bara ska låta det rinna ut, eller måste jag dra bort en slang så att det inte rinner?
Det kom alltså bensin när du montera bort flottörsskålen ?
Det är helt normalt för det ska vara bensin i den "skålen", för då funkar allt som det ska.
Har du manuell bensinkran så stäng av den annars så ska det väll bara vara att plocka bort flottörsskålen hälla i bensinen som finns inne i den i tanken, byt munstycke och sätt tillbaka den och sen är du klar!
Det ska vara bensin i den skålen men det kan komma mer om du har bensinkran och den är på iofs. om du har vakuumkran ska det inte göra nått.. me andra ord så ska det bara komma lite om du har stängt av bensin flödet till förgasarn.. som han innan sa är det helt normallt att det är bensin i den och allt fungerar som det ska.
har du vacuumkran så finns de risk att den cp:ar sig och de kommer rinna bensin ändå... Blir de då kris och de rinner när du tagit bort skålen så kan du lyfta upp flottören ( den "lösa" plastgrejen ), så kommer de sluta rinna tills du släpper den igen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever