Vart sitter batteriet i en sachs SX1??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Elina
Elmoped

Vart sitter batteriet i en sachs SX1??

Inlägg av Elina »

Hej
Jag behöver lite hjälp med att hitta batteriet i min sachs SX1. Den har stått under hela vintern, så den startar inte. Så nu vill jag ta ur batteriet och ladda det. Finns det något mer som finns att "pimpa" upp den? Den är svart/Blå, och den är skiiit snygg. När jag köppte den som ny märktes det att den inte gick 45! Så efter att kört med den en sommar så slutade sommaren med att den gick i 80-85 på rakan. Den började med att vid 50 km/h så hoppade typ hela moppen till och sen körde den snabbt upp till 65km/h. Fattade ingenting i början, men nu är det där "hoppet" borta. Någon förklaring??
Mvh/ Moppe bruden! Skriv gärna till min msn om du vill hjälpa mig!! ElinaEriksson@hotmail.com<3
<3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Batteriet borde sitta under sadeln nånstans ;) Förmodligen bakom lådan ( den där du kan lägga lite grejer), under nån kåpa om de inte syns...

Har moppen stått i minusgrader eller? För i så fall är batteriet förmodligen pajj... Dom fryser sönder om dom får stå i minusgrader för länge.

Vettefan varför moppen går fortare o fortare ^^ Kanske nåt med variatorn / remmen eller så har du kört så hårt att du har eldat upp katalysatorn ^^, eller så är de din hastighetsmätare som är cp ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

jag e rätt säker på att den ska sitta under fot kåpan:S
Användarens profilbild
Sachs
Elmoped

Inlägg av Sachs »

finns det inte en lucka där man har fötterna? har en sachs speedforce så kanske är samma ^^
Elina
Elmoped

Sachs

Inlägg av Elina »

Asså den sitter inte där under, både jag och min kille har tittat. Jag vette fan va den sitter asså :/ Den startar inte helt, men den startar lite.. om man nu kan säga det?
<3
Användarens profilbild
SportJohan
Svårstartad skrothög
Ort: Bjästa, som ligg blann norrlands kronjuveler å skallrer
Kontakt:

Re: Sachs

Inlägg av SportJohan »

Elina skrev:Asså den sitter inte där under, både jag och min kille har tittat. Jag vette fan va den sitter asså :/ Den startar inte helt, men den startar lite.. om man nu kan säga det?
Det är bara att klösa bort varenda kåpa du hittar, för nånstans bör det ju finnas, rent logiskt sett ;)
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
Elina
Elmoped

Inlägg av Elina »

Tss, hahah :D Det kändes ju kul ? x') INTE
<3
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

haha åfan har Elina hittat hit ? ;) // Sebbe 9D

kan du inte kicka igång den då och ta med till skolan ? :P
Yamaha Slider -08

Kolla in mina stuntbilder :D
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7424
Mvh//Sebbe
Elina
Elmoped

Inlägg av Elina »

Larrzson skrev:haha åfan har Elina hittat hit ? ;) // Sebbe 9D

kan du inte kicka igång den då och ta med till skolan ? :P

/Hej Sebbe!!
Klart som fan jag har Moppen ville ju inte starta först så fick ju lov att fråga runt lite? Men nu funkar den, ska bara tvinga pappa att fixa försäkning!

Som om du får pilla på den iaf ?
<3
Elina
Elmoped

Re: Sachs

Inlägg av Elina »

SportJohan skrev:
Elina skrev:Asså den sitter inte där under, både jag och min kille har tittat. Jag vette fan va den sitter asså :/ Den startar inte helt, men den startar lite.. om man nu kan säga det?
Det är bara att klösa bort varenda kåpa du hittar, för nånstans bör det ju finnas, rent logiskt sett ;)

Tss, hahah Det kändes ju kul ? x') INTE
<3
Elina
Elmoped

Inlägg av Elina »

Sachs skrev:finns det inte en lucka där man har fötterna? har en sachs speedforce så kanske är samma ^^

Asså den sitter inte där under, både jag och min kille har tittat. Jag vette fan va den sitter asså :/ Den startar inte helt, men den startar lite.. om man nu kan säga det?
<3
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

lyft loss förvaringsboxen som sitter under sadeln. ser du inte batteriet där så låter det mysko
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Elina
Elmoped

Inlägg av Elina »

kallepalle skrev:lyft loss förvaringsboxen som sitter under sadeln. ser du inte batteriet där så låter det mysko

Nej, den är inte där. Men det är fixat nu! :) nu är det bara hastigheten jag vill ha svar på..[/i]
<3
Låst