någon som vet på ett ungeför hur mkt en urpluggad Derbi varvar? asså hur långt man kan dra på växlarna? min vill inte varva mer än 9k på växlarna.....och då låter det inte så bra i motorn :/ har munstycke i storlek 80 och har ställt in förgasaren så gott jag kan. den toppar mellan 65-70 med 12/53...........är det bara jag som tycker att den borde gå bättre? nån som vet vad som kan vara fel?
tacksam för svar!
hallå! Jag kör oxå urpluggat rör just nu! Men jag har 13/54 drev o jag drar ut på växlarna till typ 10 000 varv! På alla växlar då men jag kan dra ut mer än så men då vibrerar hela Derbin i bitar asså! :/
det här hjälpte dig nog inte direkt på traven men de e kanske något fel på din moped då TYVÄR ! Skulle bara skriva att jag kan iallafall dra ut längre på växlarna än 9000 varv o då låter det inte konstigt. Kanske till någon hjälp allafall
DerbiDriver skrev:hallå! Jag kör oxå urpluggat rör just nu! Men jag har 13/54 drev o jag drar ut på växlarna till typ 10 000 varv! På alla växlar då men jag kan dra ut mer än så men då vibrerar hela Derbin i bitar asså! :/
det här hjälpte dig nog inte direkt på traven men de e kanske något fel på din moped då TYVÄR ! Skulle bara skriva att jag kan iallafall dra ut längre på växlarna än 9000 varv o då låter det inte konstigt. Kanske till någon hjälp allafall
Mvh DerbiDriver
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
fjegge skrev:jag har ostrypt cdi urpluggat rör 13/53 74 munstyckte min varvar 8000-8500
okej, det låter ganska likt min :/
det kan inte vara så att motorn behöver vänja sig vid att gå ostrypt några mil innan den går perfekt? bara en tanke som slog mig :/ blev rätt besviken när jag pluggade ur och det gjorde knappt 5-10 km/H på toppen, borde ju gå runt 80km/h ostrypt :/
DerbiDriver skrev:hallå! Jag kör oxå urpluggat rör just nu! Men jag har 13/54 drev o jag drar ut på växlarna till typ 10 000 varv! På alla växlar då men jag kan dra ut mer än så men då vibrerar hela Derbin i bitar asså! :/
det här hjälpte dig nog inte direkt på traven men de e kanske något fel på din moped då TYVÄR ! Skulle bara skriva att jag kan iallafall dra ut längre på växlarna än 9000 varv o då låter det inte konstigt. Kanske till någon hjälp allafall
Mvh DerbiDriver
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
jag har 86 munstycke men jag har de bara för att jag brukar köra mk men just nu ligger de o vilar, men jag mätte min moppes hastighet med bil idag o den visade precis 75 på digitalmätare(men då fick jag värkligen ligga fram på moppen hehe)...så de värkar som om de e förgasaren som spökar hos dig ändå ananrs har jag inte någon anning
DerbiDriver skrev:hallå! Jag kör oxå urpluggat rör just nu! Men jag har 13/54 drev o jag drar ut på växlarna till typ 10 000 varv! På alla växlar då men jag kan dra ut mer än så men då vibrerar hela Derbin i bitar asså! :/
det här hjälpte dig nog inte direkt på traven men de e kanske något fel på din moped då TYVÄR ! Skulle bara skriva att jag kan iallafall dra ut längre på växlarna än 9000 varv o då låter det inte konstigt. Kanske till någon hjälp allafall
Mvh DerbiDriver
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
jag har 86 munstycke men jag har de bara för att jag brukar köra mk men just nu ligger de o vilar, men jag mätte min moppes hastighet med bil idag o den visade precis 75 på digitalmätare(men då fick jag värkligen ligga fram på moppen hehe)...så de värkar som om de e förgasaren som spökar hos dig ändå ananrs har jag inte någon anning
DerbiDriver skrev:hallå! Jag kör oxå urpluggat rör just nu! Men jag har 13/54 drev o jag drar ut på växlarna till typ 10 000 varv! På alla växlar då men jag kan dra ut mer än så men då vibrerar hela Derbin i bitar asså! :/
det här hjälpte dig nog inte direkt på traven men de e kanske något fel på din moped då TYVÄR ! Skulle bara skriva att jag kan iallafall dra ut längre på växlarna än 9000 varv o då låter det inte konstigt. Kanske till någon hjälp allafall
Mvh DerbiDriver
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
jag har 86 munstycke men jag har de bara för att jag brukar köra mk men just nu ligger de o vilar, men jag mätte min moppes hastighet med bil idag o den visade precis 75 på digitalmätare(men då fick jag värkligen ligga fram på moppen hehe)...så de värkar som om de e förgasaren som spökar hos dig ändå ananrs har jag inte någon anning
Mvh!
okej, så gick min med innan när jag hade 13 drevet på :O typ 75 om man pressade den och låg på tanken typ
Fredde92 skrev:
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
jag har 86 munstycke men jag har de bara för att jag brukar köra mk men just nu ligger de o vilar, men jag mätte min moppes hastighet med bil idag o den visade precis 75 på digitalmätare(men då fick jag värkligen ligga fram på moppen hehe)...så de värkar som om de e förgasaren som spökar hos dig ändå ananrs har jag inte någon anning
det måste va förgasaren asså :S kolla den
Mvh!
okej, men vad ska jag kolla? kan fan inte komma på något mer som jag inte gjort, har ju bra munstycke (stiftet ser fint ut) och har grejjat med luftskruven :S ingenting verkar funka
Fredde92 skrev:
okej, då måste det ju vara min förgasare som inte är 100% inställd......vad har du för munstycke?
jag har 86 munstycke men jag har de bara för att jag brukar köra mk men just nu ligger de o vilar, men jag mätte min moppes hastighet med bil idag o den visade precis 75 på digitalmätare(men då fick jag värkligen ligga fram på moppen hehe)...så de värkar som om de e förgasaren som spökar hos dig ändå ananrs har jag inte någon anning
Mvh!
okej, så gick min med innan när jag hade 13 drevet på :O typ 75 om man pressade den och låg på tanken typ
jaa de e värkligen så man får sätta sig på tanken HAHA men de e orginal förgasare du har va?
okej, helvette vad sur man blir när saker och ting inte funkar som man vill jävla skit!
nån annan som vet vad som kan vara felet? ska försöka med att ställa in förgasaren igen imorgon.
bensinskalle skrev:om de ä intressant så sitter du ju fler strypningar i ett original Derbi avgasrör....... Min gjorde knappt 70 me urpluggat rör, 11/53 drev.
moppen ska inte varva mer än 9.000 ungefär, den orkar inte mer me originalrör......
menar du katalysatorn eller? inte varva mer än 9000? Derbi själva anger ju maxeffekten till 9.600varv?
bensinskalle skrev:om de ä intressant så sitter du ju fler strypningar i ett original Derbi avgasrör....... Min gjorde knappt 70 me urpluggat rör, 11/53 drev.
moppen ska inte varva mer än 9.000 ungefär, den orkar inte mer me originalrör......
menar du katalysatorn eller? inte varva mer än 9000? Derbi själva anger ju maxeffekten till 9.600varv?
jo vet, men de ä förmodligen utan strypningar va ja vet. Som i spanien går ju mopparna utan strypningar säger alla, typ 90 original xD. De sitter liksom 14 drev på dom priginal också.
Men du ska få se, ja hoppas de min guide kommer upp snart så ska du få se hur de ser ut innuti en derbikrök
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:om de ä intressant så sitter du ju fler strypningar i ett original Derbi avgasrör....... Min gjorde knappt 70 me urpluggat rör, 11/53 drev.
moppen ska inte varva mer än 9.000 ungefär, den orkar inte mer me originalrör......
menar du katalysatorn eller? inte varva mer än 9000? Derbi själva anger ju maxeffekten till 9.600varv?
jo vet, men de ä förmodligen utan strypningar va ja vet. Som i spanien går ju mopparna utan strypningar säger alla, typ 90 original xD. De sitter liksom 14 drev på dom priginal också.
Men du ska få se, ja hoppas de min guide kommer upp snart så ska du få se hur de ser ut innuti en derbikrök
okej, ser fram emot det! , men då är det alltså inget fel på min moppe när den inte vill varva mer än 9000 med ostrypt orginalrör? även att den bara toppar max 75 med 13/53?
Fredde92 skrev:
menar du katalysatorn eller? inte varva mer än 9000? Derbi själva anger ju maxeffekten till 9.600varv?
jo vet, men de ä förmodligen utan strypningar va ja vet. Som i spanien går ju mopparna utan strypningar säger alla, typ 90 original xD. De sitter liksom 14 drev på dom priginal också.
Men du ska få se, ja hoppas de min guide kommer upp snart så ska du få se hur de ser ut innuti en derbikrök
okej, ser fram emot det! , men då är det alltså inget fel på min moppe när den inte vill varva mer än 9000 med ostrypt orginalrör? även att den bara toppar max 75 med 13/53?
nee absolut inge fel me de, ja lovar. Och röret ä ju inte helt ostrypt . Men när röret ä helt ostrypt går de fort som fan, har testat ^^, håller gämna steg me ett Hebo escape
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
jo vet, men de ä förmodligen utan strypningar va ja vet. Som i spanien går ju mopparna utan strypningar säger alla, typ 90 original xD. De sitter liksom 14 drev på dom priginal också.
Men du ska få se, ja hoppas de min guide kommer upp snart så ska du få se hur de ser ut innuti en derbikrök
okej, ser fram emot det! , men då är det alltså inget fel på min moppe när den inte vill varva mer än 9000 med ostrypt orginalrör? även att den bara toppar max 75 med 13/53?
nee absolut inge fel me de, ja lovar. Och röret ä ju inte helt ostrypt . Men när röret ä helt ostrypt går de fort som fan, har testat ^^, håller gämna steg me ett Hebo escape
okej, men hur fan kommer det sig att vissa får upp sina Derbi i typ 85 bara med urpluggat? :S har dom en extremt taskig hastighetsmätare då eller? haha
Fredde92 skrev:
okej, ser fram emot det! , men då är det alltså inget fel på min moppe när den inte vill varva mer än 9000 med ostrypt orginalrör? även att den bara toppar max 75 med 13/53?
nee absolut inge fel me de, ja lovar. Och röret ä ju inte helt ostrypt . Men när röret ä helt ostrypt går de fort som fan, har testat ^^, håller gämna steg me ett Hebo escape
okej, men hur fan kommer det sig att vissa får upp sina Derbi i typ 85 bara med urpluggat? :S har dom en extremt taskig hastighetsmätare då eller? haha
beror lite på hur tung drevning de e.. o vilken årsmodel o så förstås ^^. äldre Derbi har ju inte lika tunga strypningar. Men typ Rieju går ju fort urpluggade, dom har inte lika mycke strypningar i kröken heller
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Fredde92 skrev:
okej, ser fram emot det! , men då är det alltså inget fel på min moppe när den inte vill varva mer än 9000 med ostrypt orginalrör? även att den bara toppar max 75 med 13/53?
nee absolut inge fel me de, ja lovar. Och röret ä ju inte helt ostrypt . Men när röret ä helt ostrypt går de fort som fan, har testat ^^, håller gämna steg me ett Hebo escape
okej, men hur fan kommer det sig att vissa får upp sina Derbi i typ 85 bara med urpluggat? :S har dom en extremt taskig hastighetsmätare då eller? haha
Jag har en Senda extreme 06 urpluggat rör ostrypt cdi 13/53 utpluggad luftburk och 74 munstyckte toppar 80-85
bensinskalle skrev:
nee absolut inge fel me de, ja lovar. Och röret ä ju inte helt ostrypt . Men när röret ä helt ostrypt går de fort som fan, har testat ^^, håller gämna steg me ett Hebo escape
okej, men hur fan kommer det sig att vissa får upp sina Derbi i typ 85 bara med urpluggat? :S har dom en extremt taskig hastighetsmätare då eller? haha
Jag har en Senda extreme 06 urpluggat rör ostrypt cdi 13/53 utpluggad luftburk och 74 munstyckte toppar 80-85
men x-treme 06 har inte plugg, inte nån av dom ja känner till iaf :S
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Fredde92 skrev:fan va underligt, jag har ju i princip samma "setup" (eller vad man ska kalla det).
bensinskalle: han menar nog att han tagit bort blindtarmen.
kanske de kanske ^^, men plugg o tarm ä en väldi skillnad xD.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Fredde92 skrev:fan va underligt, jag har ju i princip samma "setup" (eller vad man ska kalla det).
bensinskalle: han menar nog att han tagit bort blindtarmen.
kanske de kanske ^^, men plugg o tarm ä en väldi skillnad xD.
det är det, men det ger i princip samma resultat om man tar bort det...^^
Fredde92 skrev:fan va underligt, jag har ju i princip samma "setup" (eller vad man ska kalla det).
bensinskalle: han menar nog att han tagit bort blindtarmen.
kanske de kanske ^^, men plugg o tarm ä en väldi skillnad xD.
det är det, men det ger i princip samma resultat om man tar bort det...^^
ahh njaaaaaa......... de beror på sörru..... Ja har en liten teori om dedär................................................................................................................................
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
kanske de kanske ^^, men plugg o tarm ä en väldi skillnad xD.
det är det, men det ger i princip samma resultat om man tar bort det...^^
ahh njaaaaaa......... de beror på sörru..... Ja har en liten teori om dedär................................................................................................................................
haha, jasså? vrf inte ge oss den äran att få höra den?
Fredde92 skrev:
det är det, men det ger i princip samma resultat om man tar bort det...^^
ahh njaaaaaa......... de beror på sörru..... Ja har en liten teori om dedär................................................................................................................................
haha, jasså? vrf inte ge oss den äran att få höra den?
men allså, 2-t är ju beroende av dendär studsen i kröken.....
När man sätter i en katalysatorjävel så stör de flödet utan f*n. Ja har som sagt sett de själv. Då tänkte ja att tarmen kan vara till för att öka effekten/ balansera effekt. avgaserna som inte inte tar sig förbi katalysatorn studsar istället i tarmen. Man kan säga att de ä som ett sätt att balansera katalysatorn. Tarmen ger kanske ingen effekthöjning men den kan mycke väl göra motorn mer ekonomiskt eftersom avstämningen stämmer bättre : / ......
Plugg däremot bromsar flödet i kröken åt båda hållen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever