De stämmer nog..kallepalle skrev:har inte 70cc men orginal slaglängd typ 47mm borrning och 50cc me orginal slaglängd 40,6mm?
ja tog 10 mm som ett exempel om de va de du tänkte på

sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
valah den kommer gå som saataan
Malossis mhr team är på 80cc. Bägge funkar till prorace röretlarsson1337 skrev:Hej jag undrar vilken cyllinder jag ska välja av "Manston Racing 70cc" och "Malossi MHR Team 70cc" ? Jag har beställt prorace men twostrokes metrakit leverans segar och funderar på att byta så jag får en hyper cylinder nån gång. men funkar dom cyllindrarna bra med pro race rör? eller ska jag vänta på prorace cyllindern? Tacksam för svar.
Oj skrev jag 70cc :s, men okejchifen skrev:Malossis mhr team är på 80cc. Bägge funkar till prorace röretlarsson1337 skrev:Hej jag undrar vilken cyllinder jag ska välja av "Manston Racing 70cc" och "Malossi MHR Team 70cc" ? Jag har beställt prorace men twostrokes metrakit leverans segar och funderar på att byta så jag får en hyper cylinder nån gång. men funkar dom cyllindrarna bra med pro race rör? eller ska jag vänta på prorace cyllindern? Tacksam för svar.
Vilket Hebo rör? Får man fråga varför du vill upp i så höga varv? Skadar bara motorn onödigt mycket, bästa är att hålla sig på så låga varv med så hög effekt som möjligtbulle92cc skrev:tja, nån som vet vad en drac varvar med
Top Performances - Cylinderkit 74cc (AM6)
19mm förgasare
Hebo effekt rör
Hebo insugs kit me membran o allt
skulle vilja veta om den kmr varva up till 15000 så jag måste köpa ny vev för det![]()
vet inte om den cylindern passar bra me hebos rör så det kan ju nån säga om ni vet![]()
peace out ride on
Jadå det ska hålla, tror inte du behöver byta vev till den heller, bra att byta förgasare med.adam_CpiPerformance skrev:Airsal - Cylinderkit (Racing T6) 80cc.
Kommer Mina orgvev att hålla för den cylindern ?
tack på förhand.
Som moddad säger så klarar du dig med thrower röret, effekten är ganska lik metrakits sp cylinder men aningen klenare då =) Något fint tillskott vore ett större insug, 21mm förgasare och membran med kolfiberreeds för bra gasrespons =)Derbilia skrev:hej, har funderat på denna cylinder
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... ode=D1-259
är den bra? tål org veven denna, kåmmer att använda den med denna setup
metrakit thrower
95mm munstycke på 17.5mm dellorto phva gasare
org luftfilter
13/53 drevning
Nämn några andra delar jag kunde köpa till för att få ut mera kraft ur moppen tillsammans med airsalen tex membran, insug, sporfilter
Vad har cylindern för nack/fördelar? TACKSAM IFALL NI SVARADE PÅ ALLA MINA FRÅGOR
Resterande setup? Jag skulle bytt vev, blir ganska mycket påfrestningar med den cylindern för originalveven. Men säg resterande setup först innan jag ger dig ett säkert svaradam_CpiPerformance skrev:Airsal - Cylinderkit (Racing T6) 80cc.
Kommer Mina orgvev att hålla för den cylindern ?
tack på förhand.