STALKER VAD ÄR FELET?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Gordon
Elmoped

STALKER VAD ÄR FELET?

Inlägg av Gordon »

Tjenna,

Jag har en hyfsat ny renoverad motor med vev, ramlager, kolv m.m kanske gått ca 20mil? Enda trimmet är v-ring och stage6 street.
Men iaf, så var vi och grilla vid en sjö, sen när ja skulle hem låg jag i full gas kanske 55-60 km/h nästan ändå hem då hade jag väll åkt rund 6km tills den börja "hacka" det var som att benisinen tog slut. Men det gjorde den inte hade mer än halva tanken kvar. Jag gick av och skulle starta den igen det gick lite segt men sen hoppa han igång. Men den tog snabbt igen, jag gav han ett till försök och var lite snällare med gasen då ville han men då lät han som en blanding av Elmoped/vanlig moped. Svårt att förklara med tänk er att stå och gasa med en elmoppe, sen lägg till lite av en vanlig mopeds sound till det. Fattar inte vad som hänt? ;o När ja ska lyssna var lätet kommer ifrån så låter det som det kommer från cylindern.. Tacksam för hjälp.. :) :)

Moppen är en gilera stalker 03!

/GordoN
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

förmodligen värmenöp den
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

som kallepalle sa de låtersom den nöp. Är stage 6 street ett effektrör? bytte du då munstycke när du satte på de?
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

RiejuForce skrev:som kallepalle sa de låtersom den nöp. Är stage 6 street ett effektrör? bytte du då munstycke när du satte på de?
nej ja bytte ej munstycke eftersom den gick bra, och gick inte fortare en 55-60, och den bluddra inget heller så ja körde bara på. Och ja det är ett effektrör.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

100% på att den nöp då. ta loss cylindern, kolven så ska du se att dom e skadade
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

Kom på att ja bytte upp mig i 7 storlekar munstycke när ja tänkte efter men ska kolla efter iaf.
kallepalle skrev:100% på att den nöp då. ta loss cylindern, kolven så ska du se att dom e skadade
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

Gordon skrev:Kom på att ja bytte upp mig i 7 storlekar munstycke när ja tänkte efter men ska kolla efter iaf.
kallepalle skrev:100% på att den nöp då. ta loss cylindern, kolven så ska du se att dom e skadade

Det var inget fel på cylindern eller kolven, vad kan va fel? :shock:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Gordon skrev:
Gordon skrev:Kom på att ja bytte upp mig i 7 storlekar munstycke när ja tänkte efter men ska kolla efter iaf.

kolla nålen i förgasaren!
Årets Styrelsemedlem 2013
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

DEA!! skrev:
Gordon skrev:

kolla nålen i förgasaren!
vad ska va felet vara på den menar du?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hmnat snett, du sa ju att det lät som att den inte fick bensin :?
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

ja precis när jag starta den efter att den dog, men sen gick den ju men inte lika bra iofs. Kan ju alltid se efter. :P :)
DEA!! skrev:Hmnat snett, du sa ju att det lät som att den inte fick bensin :?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Gordon skrev:ja precis när jag starta den efter att den dog, men sen gick den ju men inte lika bra iofs. Kan ju alltid se efter. :P :)
Aa om det inte va något fel på cylindern, och det inte är nålen vet jag inte riktigt va det kan vara.
Möjkligtvis något vid insuget :roll:
Gordon
Elmoped

Inlägg av Gordon »

DEA!! skrev:
Gordon skrev:ja precis när jag starta den efter att den dog, men sen gick den ju men inte lika bra iofs. Kan ju alltid se efter. :P :)
Aa om det inte va något fel på cylindern, och det inte är nålen vet jag inte riktigt va det kan vara.
Möjkligtvis något vid insuget :roll:
Jau kanske, den som letar han finner förhoppningsvis. :)
Låst