Okej, nemen då monterar jag det på luftslangen då.bensinskalle skrev:De gick inte på min drd och den hade ju ändå högerdraget systemDerbiSM skrev:Kommer det inte att gå montera det direkt på förgasaren ?bensinskalle skrev: Då har du 14mm förgasare, munstycket ska ha 6 mm gänga, Malossi filtret passar direkt på förgasaren ( de står 12-17,5 mm förgasare och du har 14).
Ditt luftfilter kommer dock inte få plats vid förgasaren då det är trångt där, så du får sätta luftfiltret på luftslangenLuftslangen drar du bara loss från luftburken och så trycker du in luftfiltret i slangen och sen sätter du på en slangklämma så är de klarrt
Jag har/ hade ett likadant luftfilter fast utan skal och de passade perfekt
Jag ska beställa hem malossi filtret, tror det är ett sånt som du hade på din och jag vill montera det direkt på förgasaren, kommer inte de gå på min Senda?
Ser inte ut att vara så jätte ont om plats där.
Men ja försökte klämma in filtret mellan fjädern och ramen men de gick inte... De är mindre plats än de ser ut...
Men du kan ju alltid försöka
Annars kan du få köpa en original luftburk om du vill strypa av en sån istället
Är tyvärr inte intresserad av att köpa en luftburk, antingen blir det sportluftfilter eller så tar jag bara bort strypningen på luftburken.