Hej mitt stage 6 pro replika rör går inget bra.
den har bra acceleration upp till kanske 40 men sen stannar den där, den vill inte gå fortare jag har dragit variator ringen blandat 4.7 grams vikter varanat och satt på 13 storlekar större mun stycke
vad kan jag göra?? tack sam för snabbt svar!!
Senast redigerad av Johanss0n den 2 april 2009, 22:41, redigerad totalt 1 gånger.
steekarn skrev:
kör på 3,7 grams vikter, sen 3-5 storlekar större munstycke än original och byt till polinis gröna kopplingsfjädrar så ska du se att det blir bra
hade tenkt köpa 4.3 gram vikter men är det itne 10 storlekar större??
Dt_pojken^^ skrev:har du tagit bort ALLA plugar inkl den i dämparenalltså ljuddämparen:D
munstycke som andra sagt
byta vikter som andra sagt
den har ingen plugg i ljud dämparen!
Inte för bara effektrör då e det mellan 3-7 men om du har 68 original i moppen så kör på 71-74 ungefär rätta mig om jag har fel
jag har 86 orginal tror ni 90 blir bra ?? för jag ahr 86-88-90-95-98 hemma
hej ingen nu går moppen mycket bettre!!
men den går bara bra på rak streckor och inte i upp förs backar och sånt. borde jag byta till lättare vikter?? och isf : ska jag ha 4.3 eller 4.5
Dt_pojken^^ skrev:har stage 6 replika rör som jag ska montera snart hoppas det funkar bättre
men de svarade ju inte på min fråga??
har 5.5 grams vikter orginal ska jag ha 4.3 eller 4.5 grams??
jag har 4,3 men testa och se du märker juh vilket som ger bäst effekt men blir det inte bra så testa att ta varannan vikt förstår du?? testa med 4,3 först varvar den för mkt så ta 4,5
Dt_pojken^^ skrev:har stage 6 replika rör som jag ska montera snart hoppas det funkar bättre
jag har 4,3 men testa och se du märker juh vilket som ger bäst effekt men blir det inte bra så testa att ta varannan vikt förstår du?? testa med 4,3 först varvar den för mkt så ta 4,5
ja men jag har bara råd till ett packet vikter där är problemet :/
Johanss0n skrev:
ojdå läste fel trodde det stod att du hade båda hemma
men ta 4,3 och blir det för lätta ta 3 av de du har nu opch sätt dom varannan det gjorde jag de blev skitbra
Dt_pojken^^ skrev:jag har 4,3 men testa och se du märker juh vilket som ger bäst effekt men blir det inte bra så testa att ta varannan vikt förstår du?? testa med 4,3 först varvar den för mkt så ta 4,5
ojdå läste fel trodde det stod att du hade båda hemma
men ta 4,3 och blir det för lätta ta 3 av de du har nu opch sätt dom varannan det gjorde jag de blev skitbra
okej men är det för lätt med 4.3 bara?? och vad har du blandat för vikter?