Hallå!
Här om dan inköpte jag mig en sprillans ny mini-cross (En orion 125cc.) Den gick hur bra som helst, men inte nu längre Jag fick ett kärringstopp och sedan dess så går det inte att växla, och en växel ligger i. . Så nu undrar jag: Vad är fel och hur löser man problemet? Jag är oehört tacksam för svar/ Alsen
YzTerge skrev:Om växellådan gick sönder bara för ett kärringstopp så ska det väl gå att få ut en ny fiddy på garantin??
Ja man tycker ju det, men jag vet inte om den gäller efterssom det inte var ett fabrikationsfel, men samtidigt så måste de ha använt väldigt klena kugghjul, om det nu är det som det är fel på.
inte går en växellåda slut sådär bara isånafall töm ur all olja och se om det är metall i den om det är mycket kan det vara nått kugg men tror nog att bara mo du rullar så huppar det nog ur
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
har du en växel i och fiddyn inte är skuren så ska du ju kunna rulla motorn på tex asfalt och då kan du växla . det är ju så på 4taktare att är kolven fel kan man inte växla. [/url]
haha de hände min polare med... det är bara och rula den ´fram och tillbaka medans du försöker växla men du kanske måste sparka på växelpetaren för att få till de.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Robiin937 skrev:Men håll inne kopplingen när du sitter på den , dra den bakåt samtidigt som du växlar så ska de nog funka.
Jag har haft samma problem med min orion 125cc
som sagt det är inget problem utan det är så att det är omöjligt(väldigt svårt) att få i en växel på en kina 4 takt när kolven ligger fel fråga mig inte varför med detta här hänt mig och kompisar lite här å var på allt från hemma mek till fyrhjuling
Ja, det får väl bli till och lämna in den, men jag tror inte att det går att göra det på garantin fär på hemsidan står det:
Denna produkt tolkas utifrån konsumentköpslagen på följande sätt:
Alla fordon som är avsedda för racingverksamhet dvs. som endast skall beträdas på bana, belastas med orimligt högt slitage att någon garanti inte ges, utan endast funktionsgaranti!"
Men samtidig så borde skiten hålla för ett kärringstopp.
Nu funkar den igen Jag lämnade in den till en kille jag känner. Han sa att Kineserna hade satt fel stift i växellådan. De skulle vara 2,4 mm, men dem hade stoppat i 2mm stift som hade trillat ut när jag körde.
JÄVLA kineser till att inte kunna göra et jävla skit rätt vad det gäller motorer.