Är denna cylinder något att ha? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452 Har ett Gianelli 2T på också och undrar om de kommer gå bra ihop eller om jag borde köpa ett nytt;) Behöver man byta vev?
williamasplund skrev:Är denna cylinder något att ha? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452 Har ett Gianelli 2T på också och undrar om de kommer gå bra ihop eller om jag borde köpa ett nytt;) Behöver man byta vev?
Kommer att funka finfint och inget vevbyte behövs, kolla bara så den inte glappar något. Hur långt har mopeden gått?
ProoStunter skrev:tänker bara säga att ska användas till stunt eller så tar jag polini sport
är polini sport bra?
Robiin937 skrev:Hur länge ska man köra in en gjutjärns cylinder??
35-50 mil räcker men många säger 100 mil för att verkligen ligga på säkra sidan såd e gör du som du vill!
Jaop man säger 100 mil inkörning på alla nya delar i cylindern men de tkr ja är bullshit.... Ja körde in min mc cylinder ca 5 mil väldigt försiktigt, sen åkte ja mjukt o gasa fullt vid 10 mil
Dock så har du ju gjutjärn, du bör nog söka bland guiderna för gjutjärn är lite speciellt om man vill få de 100 bra De finns en guide som säger exakt hur du ska göra
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag antar att det är så men frågar iaf, måste jag blanda olja manuellt eller kan jag lita på min oljepump? man kanske kan skruva upp den på nåt sätt inte vet jag?
williamasplund skrev:Kanske inte är rätt Forum men jaja,
Jag antar att det är så men frågar iaf, måste jag blanda olja manuellt eller kan jag lita på min oljepump? man kanske kan skruva upp den på nåt sätt inte vet jag?
Rätt forum om du har en Cross/Sm, dock fel tråd. Denna är till för att fråga om cylindrar. =)
Nu vet jag inte vad du har för någon moped, men det brukar gå att öka flödet på oljepumparna. Men om du vill vara på den säkra sidan kan du blanda i tanken.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
alltid säkrast att blanda i tanken. brukar ej gå att skruva upp pumpen men det går ju å spänna vajern. dock vet du ju ine precis hur mycket den ger då, så jag säger blanda i tanken om du trimmar.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:alltid säkrast att blanda i tanken. brukar ej gå att skruva upp pumpen men det går ju å spänna vajern. dock vet du ju ine precis hur mycket den ger då, så jag säger blanda i tanken om du trimmar.
Bara skruva tills den är OK inställd. (se stiftet för svar)
Lirar just nu: Hebo escape, bestyckad , filter , ostrypt cdi.
Ska köpa 70cc som orgveven håller för, vill ha tips på cylinder med bra drag.
ge mej tips och lite info om hastighet , Hk och hållbarhet så blir jag lycklig
adam_CpiPerformance skrev:Lånar Tråden Lite snabbt.
Lirar just nu: Hebo escape, bestyckad , filter , ostrypt cdi.
Ska köpa 70cc som orgveven håller för, vill ha tips på cylinder med bra drag.
ge mej tips och lite info om hastighet , Hk och hållbarhet så blir jag lycklig
airsal eller barikit i sportklassen är helt okej cylindrar och de kommer nog funka fint till de grejer du har
Handmade är nog inte helt dumt heller men den varvar mindre och har lite mindre drag
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
frågade tidigare om vilket cylinder som var bäst.
har nu en fråga till , om jag köper airsal sport 50cc och har dom grejjerna jag har och 13/53 drev, Ungefär vad kommer toppen ligga på?
Kommer det bli stor skillnad mot med vanlig cylinder?.
( ända anledningen att jag vill ha den är för att det är den ända cylindern med skruvfäste till cpi ).
adam_CpiPerformance skrev:frågade tidigare om vilket cylinder som var bäst.
har nu en fråga till , om jag köper airsal sport 50cc och har dom grejjerna jag har och 13/53 drev, Ungefär vad kommer toppen ligga på?
Kommer det bli stor skillnad mot med vanlig cylinder?.
( ända anledningen att jag vill ha den är för att det är den ända cylindern med skruvfäste till cpi ).
själva cylindern ger ingen enorm effektökning kan vi säga Möjligen att de vill varva lite mer än original...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
tänkte köpa 70cc som håller med orginal vev och går me de delarna jag har redan.
stylepro 70cc bra? den från cykelkraft? men det står också att orginal toppen inte passar men är det bara för att orginal toppen har en annan packning? för om det är så, så går det väll att bara köpa en packning som passar till topplocket och inte använda det som kommer med cylinder???
EDIT: eller ska jag kanske ta top performance 75cc? prestanda är inte så viktigt som hållbarhet
top performance 74cc e riktigt go sportcylinder. men gianellit e ganska klent till 70cc. bästa var om du sålde gianellit å köpte tex Hebo elr liknande men visst går det
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Men aja, står de att toppen inte passar så gör den förmodligen inte de...
70 cc och 50 cc har ju olika borrningar så då krävs de olika diameter på toppens "förbränningsutrymme"... Sen så är de ju likadant med packningar....
Om 70 cc:n har t.ex 10 mm större borrning så måste även O-ringen vara 10 mm större i diameter, och då passar de aldrig ihop med spåret i original toppen som då är 10 mm mindre i diameter...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever