Tjena. Tänkte kolla om det var nån som har tips angående MK:s PVL Analog tändsystem? Som sagt har jag en hyper Furia -02 med PVL tändning. Men problemet är att han tänder när kolven är i botten och det går inte vrida eller flytta på tändplattan. Snälla nån som har nån kunskap om det hjälp mig.
För skojj skull kan ja lägga en fråga till. Hur fort tror ni den kommer gå med setupen:
[quote="Moddad"]Säker på att det inte går att skruva på tändplattan?
För att ställa förtändning så vrider man tändplattan mot svänghjulets rotationsriktning.[/quote]
asså det går ju självklart vrida på den men inte så mycket som behövs om man säger så. Men tror det kan vara jordfel för när jag mäter med stroboskop lampan så tänder han på olika ställen hela tiden. Så det är förhoppningsvis någon slags misständning.
[quote="Moddad"]Okej, mjo den ska gå att vrida nog mycket om allting stämmer. Kolla så allting sitter rätt[/quote]
allting sitter rätt. men saken är det att när jag mäter med stroboskop lampan så tänder den på olika ställen hela tiden. så det låter som en typisk misständning.