Hur snabbt kommer den gå med denna setup? Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

om du nu säger att de var sant det du skrev varför raderar du då ditt inlägg?

för er som inte hann läsa så skrev han att sendan gick 105, aprilian 95 å ryzen håller på köras inn.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

de e så sant såå 8)
aprilian 90 95
derbin 105
ryzen inte uppmätt
Som sagt tro va du vikll 8)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ska bara säga att om du nu har tittat på gpsen så stämmer den inte ett dugg. ett Hebo rör gör ALDRIG över 90 ärliga. ska du få upp den i 90 så är de verkligen att pressa, hemlängtan, pissnödig :P
och dos salidos duger knappt till orginalcylinder och är ännu sämre med en 70cc sport. så några 105 får du knappast upp den i heller
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

kallepalle skrev:ska bara säga att om du nu har tittat på gpsen så stämmer den inte ett dugg. ett Hebo rör gör ALDRIG över 90 ärliga. ska du få upp den i 90 så är de verkligen att pressa, hemlängtan, pissnödig :P
och dos salidos duger knappt till orginalcylinder och är ännu sämre med en 70cc sport. så några 105 får du knappast upp den i heller
det där med dos salidoset trodde vi också skulle de dåligt men de gick rikgtigt bra men ja ljuger inte , så du säger att det är HELT omöjligt att en moppe går i 105 med de trimmet jag skrev och 95 för aprilian?? :roll:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

visst dom kanske går så fort i nog brant nerförsbacke. säg typ 90 grader dvs fritt fall...
mc_93
Elmoped

Inlägg av mc_93 »

Aprillian är min , och det stog 100 på ''gps'' , den har 14 53 , ostrypt cdi , 17 mm förgasare. och ''gpsen'' är lätt inte mer en 10 km/h Glädjemätare :D
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Vi får väll tro vad vi vill båda två helt enkelt :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

mc_93 skrev:Aprillian är min , och det stog 100 på ''gps'' , den har 14 53 , ostrypt cdi , 17 mm förgasare. och ''gpsen'' är lätt inte mer en 10 km/h Glädjemätare Very Happy
finns inte en chans att en "dyr" gps visar 100 på en moped med effektrör...[/quote]
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Det är sant 8)
mc_93
Elmoped

Inlägg av mc_93 »

men nu gjorde den det :D
Derbisendafille
Extra Varnad

Inlägg av Derbisendafille »

haha Orka att ni underskattar en mopeder det verkar ju som ni har haft vartenda trim på varje moped det känns ju så Ärligt talat Ni e underskattar

Jag förstår mei inte på er min kompis Derbi går i 110 uppmätt med bil vad sajer ni om det ?
mc_93
Elmoped

Inlägg av mc_93 »

Men det e gutt. min går utan tvekan i minst 90 :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :P :P :P :P :lol: :lol: :lol:
aprilia999
Varnad

han den coole

Inlägg av aprilia999 »

aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt :P
mc_93
Elmoped

Inlägg av mc_93 »

äntligen ngn som vet ngn , jag tror jag e på po det där sista :)
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Re: han den coole

Inlägg av Robiin937 »

aprilia999 skrev:aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt :P
Vi behöver ju inte säga sånt för de eller :roll:
Derbisendafille
Extra Varnad

Jag hade en Derbi Senda 06 sm och jag hade

Setup : mk thrower Och 52 13 drev och min kom upp i 100 km/h
Uppmätt med bil :P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

85 blir lätt 90, 90 blir lätt 95 och vips är vi uppe i 100 ;)

Ärligt, hur stor är chansen att era moppar knäpper 100 när ingen annans moppe gör de med liknande setup?

Säger ni 100 uppmätt me bil så räkna med 5km felvisning, och har ni överhuvudtaget fifflat på däcken eller om de är en äldre bil så ökar differensen ;)

mk thrower är ruskigt lågvarvigt och de är ännu en motsägelse

Och dedär med att gps:er också ska visa så exakt är inget ni ska räkna med...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Derbisendafille
Extra Varnad

Haha BUllshit så fall står det ju 105 i bilen :P
mc_93
Elmoped

Inlägg av mc_93 »

Dina Tyska håriga gps kanske visar fel , men jag har en som visar rätt ska jag säga dig :D :D :D :D :lol: :lol:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

aprilia999 skrev:aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt :P
Dig kan vi nog köra en varning på! Vårda språket, sånt skitsnack tolereras inte. Skärpning!
Derbisendafille skrev:haha Orka att ni underskattar en mopeder det verkar ju som ni har haft vartenda trim på varje moped det känns ju så Ärligt talat Ni e underskattar

Jag förstår mei inte på er min kompis Derbi går i 110 uppmätt med bil vad sajer ni om det ?
Alla bilar på marknaden har en viss del "glädjemätare" för att man inte ska köra för fort delvis och för att det är väldigt svårt att kalibrera hastiheten helt rätt när det är så pass mycket som spelar in, bland annat hjulstorlek ändrar hastigheten. Prova mät med en gps eller åk förbi en fartkamera på 90väg och se om den tar ett kort, då går den över 90 iaf kan man ju dra som slutsats ;)

Kan hålla med till viss del att det underskattas lite men onödigt att använda sånt språk och det är inte långt ifrån de siffrorna som nämns här som snittet ligger på, men det är omöjligt att säga för varje enskild moped då ingen motor är identisk med den andre, även om det är samma modell.
Robiin937 skrev:Motorhispania Ryz Pro Racing Urbanbike 07 :
Kundo Banzai
MK 70cc Handmade
Rätt munstycke och rätt inställd
52/14 drevning

Och en Aprilia SX50 07 :
ostrypt cdi
Hebo överliggande
53/14

Och en Derbi Senda 05 :

Airsal 70cc
Rätt munstycke rätt inställd
52/14 drevning
ostrypt cdi
dos salidos
Ryz: omkr 100km/h. går inte så mycket fortare än med en 50cc cylinder då den inte varvar mer eftersom cylindern är lågvarvig, lite mer fart ger det dock och en hel del extra kraft och vridmoment från lägre varv.

Aprilia: skulle säga runt 90km/h på den, 95max. Det är vad siffrorna brukar ligga på och give or take någon km/h om du ska vara så noga. Men 100km/h med effektrörsmoped är väldigt svårt att uppnå då varvtalen med den drevningen inte stämmer överense för att mopeden ska göra 100km/h.

Sendan: Beror på vilken arisal 70 det gäller. men skulle säga runt 105km/h, den varvar mer än handmade och ger på så vis en högre toppfart.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

chifen skrev:
Dig kan vi nog köra en varning på! Vårda språket, sånt skitsnack tolereras inte. Skärpning!
Derbisendafille skrev:haha Orka att ni underskattar en mopeder det verkar ju som ni har haft vartenda trim på varje moped det känns ju så Ärligt talat Ni e underskattar

Alla bilar på marknaden har en viss del "glädjemätare" för att man inte ska köra för fort delvis och för att det är väldigt svårt att kalibrera hastiheten helt rätt när det är så pass mycket som spelar in, bland annat hjulstorlek ändrar hastigheten. Prova mät med en gps eller åk förbi en fartkamera på 90väg och se om den tar ett kort, då går den över 90 iaf kan man ju dra som slutsats ;)

Kan hålla med till viss del att det underskattas lite men onödigt att använda sånt språk och det är inte långt ifrån de siffrorna som nämns här som snittet ligger på, men det är omöjligt att säga för varje enskild moped då ingen motor är identisk med den andre, även om det är samma modell.
Robiin937 skrev:Motorhispania Ryz Pro Racing Urbanbike 07 :
Kundo Banzai
MK 70cc Handmade
52/14 drevning

Och en Aprilia SX50 07 :
ostrypt cdi
Hebo överliggande
53/14

Och en Derbi Senda 05 :

Airsal 70cc
Rätt munstycke rätt inställd
52/14 drevning
ostrypt cdi
dos salidos
Ryz: omkr 100km/h. går inte så mycket fortare än med en 50cc cylinder då den inte varvar mer eftersom cylindern är lågvarvig, lite mer fart ger det dock och en hel del extra kraft och vridmoment från lägre varv.

Aprilia: skulle säga runt 90km/h på den, 95max. Det är vad siffrorna brukar ligga på och give or take någon km/h om du ska vara så noga. Men 100km/h med effektrörsmoped är väldigt svårt att uppnå då varvtalen med den drevningen inte stämmer överense för att mopeden ska göra 100km/h.

Sendan: Beror på vilken arisal 70 det gäller. men skulle säga runt 105km/h, den varvar mer än handmade och ger på så vis en högre toppfart.
Vad tror du att ryzen skulle göra med ett MK Thrower? :P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Robiin937 skrev:
Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägre ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

bensinskalle skrev:
Robiin937 skrev:
Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
Och ca hur mycket skulle hastigheten ligga på ?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Robiin937 skrev:
bensinskalle skrev:
Robiin937 skrev:
Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
Bättre styrka kommer du få och bättre vridmoment :) Hastigheten lär hamna på ca 90km/h give or take 5km/h. kommer bara gå lite fortare än med enbart thrower då varven inte höjs så mycket.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

chifen skrev:
Robiin937 skrev:
bensinskalle skrev: Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägre ;)
Bättre styrka kommer du få och bättre vridmoment :) Hastigheten lär hamna på ca 90km/h give or take 5km/h. kommer bara gå lite fortare än med enbart thrower då varven inte höjs så mycket.
Okej just nu kör jag med orginal förgasare till trimmet , jag har en 19mm hemma. Skulle den gå ens lite snabbare med den eller skulle hastigheten vara densamma ? :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Robiin937 skrev:
chifen skrev:
Robiin937 skrev: Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
Okej just nu kör jag med orginal förgasare till trimmet , jag har en 19mm hemma. Skulle den gå ens lite snabbare med den eller skulle hastigheten vara densamma ? :)
skulle ge lite extra :wink:

eftersom du ändå har den hemma så släng på den!
Nyxorzz
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Robiin937 skrev:
chifen skrev:
Robiin937 skrev: Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
någon km/h till. inte speciellt mycket alls i toppfarten då du inte ökar varvtalet något nämnvärt. Men du kommer att få mer kraft och högre effekt i mopeden vilket gör så du kan köra med lite tyngre drevning (om du inte vill ha riktigt fint axx) och då leder det ju till högre toppfart på så sätt. :)

Bmw e34 Fix & Renovering
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Okej de låter mycket bra :) :D Nu har jag bara en sista fråga :P
Vilket rör skulle ge mest effekt på en Aprilia sx50 07-08 av Hebo och Gianneli om mopeden har 53/14 drevning , och den har rätt munstycke och är rätt inställd :)?
Användarens profilbild
jimmie93
TSR Tjockisen
Kontakt:

Inlägg av jimmie93 »

yamaha fs1:

60cc
16.5 mm förgasare
32 mm trim rör
portat block, cylinder
jackad kolv
planad topp
sport luftfilter
16mm insug
14/39 drevning
boost botle
:roll:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Robiin937 skrev:Okej de låter mycket bra :) :D Nu har jag bara en sista fråga :P
Vilket rör skulle ge mest effekt på en Aprilia sx50 07-08 av Hebo och Gianneli om mopeden har 53/14 drevning , och den har rätt munstycke och är rätt inställd :)?
Frågan hör hemma i rörtråden egentligen men aja ;) Gianellit är vassare till originalcylinder, ska du uppgradera dig i cylinderväg senare så behåll hebot.

Bmw e34 Fix & Renovering
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Okej , tack så mycket för all hjälp :)
Senast redigerad av Robiin937 den 1 april 2009, 14:38, redigerad totalt 1 gånger.
aprilia999
Varnad

Inlägg av aprilia999 »

Hej

Hur snabbt tror ni en aprilia sx50 07 kan gå i men ett giannelli rör, 14/53 i drevning och munsycke? :D :D :D

sorry för den andra tråden....
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

aprilia999 skrev:Hej

Hur snabbt tror ni en aprilia sx50 07 kan gå i men ett giannelli rör, 14/53 i drevning och munsycke? :D :D :D

du påstår juh längre upp att den går i 100 km/h så om du är stensäker på det är det juh onödigt att fråga igen
aprilia999
Varnad

Inlägg av aprilia999 »

Dt_pojken^^ skrev:

du påstår juh längre upp att den går i 100 km/h så om du är stensäker på det är det juh onödigt att fråga igen

men då skojade jag bara :lol:
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

aprilia999 skrev:
Dt_pojken^^ skrev:

men då skojade jag bara :lol:
De säger han att den gör med Hebo :)
Skriv svar