det där med dos salidoset trodde vi också skulle de dåligt men de gick rikgtigt bra men ja ljuger inte , så du säger att det är HELT omöjligt att en moppe går i 105 med de trimmet jag skrev och 95 för aprilian??kallepalle skrev:ska bara säga att om du nu har tittat på gpsen så stämmer den inte ett dugg. ett Hebo rör gör ALDRIG över 90 ärliga. ska du få upp den i 90 så är de verkligen att pressa, hemlängtan, pissnödig
och dos salidos duger knappt till orginalcylinder och är ännu sämre med en 70cc sport. så några 105 får du knappast upp den i heller
finns inte en chans att en "dyr" gps visar 100 på en moped med effektrör...[/quote]mc_93 skrev:Aprillian är min , och det stog 100 på ''gps'' , den har 14 53 , ostrypt cdi , 17 mm förgasare. och ''gpsen'' är lätt inte mer en 10 km/h Glädjemätare Very Happy
Vi behöver ju inte säga sånt för de elleraprilia999 skrev:aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt
Dig kan vi nog köra en varning på! Vårda språket, sånt skitsnack tolereras inte. Skärpning!aprilia999 skrev:aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt
Alla bilar på marknaden har en viss del "glädjemätare" för att man inte ska köra för fort delvis och för att det är väldigt svårt att kalibrera hastiheten helt rätt när det är så pass mycket som spelar in, bland annat hjulstorlek ändrar hastigheten. Prova mät med en gps eller åk förbi en fartkamera på 90väg och se om den tar ett kort, då går den över 90 iaf kan man ju dra som slutsatsDerbisendafille skrev:haha Orka att ni underskattar en mopeder det verkar ju som ni har haft vartenda trim på varje moped det känns ju så Ärligt talat Ni e underskattar
Jag förstår mei inte på er min kompis Derbi går i 110 uppmätt med bil vad sajer ni om det ?
Ryz: omkr 100km/h. går inte så mycket fortare än med en 50cc cylinder då den inte varvar mer eftersom cylindern är lågvarvig, lite mer fart ger det dock och en hel del extra kraft och vridmoment från lägre varv.Robiin937 skrev:Motorhispania Ryz Pro Racing Urbanbike 07 :
Kundo Banzai
MK 70cc Handmade
Rätt munstycke och rätt inställd
52/14 drevning
Och en Aprilia SX50 07 :
ostrypt cdi
Hebo överliggande
53/14
Och en Derbi Senda 05 :
Airsal 70cc
Rätt munstycke rätt inställd
52/14 drevning
ostrypt cdi
dos salidos
Vad tror du att ryzen skulle göra med ett MK Thrower?chifen skrev:Dig kan vi nog köra en varning på! Vårda språket, sånt skitsnack tolereras inte. Skärpning!aprilia999 skrev:aaaa sån bög du e kallepalle kan ju inget har en aprilia men Hebo rör pch har bytat drev och munstycke och den toppar 100km. sö jag kan knulla din mamma hårt
Alla bilar på marknaden har en viss del "glädjemätare" för att man inte ska köra för fort delvis och för att det är väldigt svårt att kalibrera hastiheten helt rätt när det är så pass mycket som spelar in, bland annat hjulstorlek ändrar hastigheten. Prova mät med en gps eller åk förbi en fartkamera på 90väg och se om den tar ett kort, då går den över 90 iaf kan man ju dra som slutsatsDerbisendafille skrev:haha Orka att ni underskattar en mopeder det verkar ju som ni har haft vartenda trim på varje moped det känns ju så Ärligt talat Ni e underskattar
Jag förstår mei inte på er min kompis Derbi går i 110 uppmätt med bil vad sajer ni om det ?
Kan hålla med till viss del att det underskattas lite men onödigt att använda sånt språk och det är inte långt ifrån de siffrorna som nämns här som snittet ligger på, men det är omöjligt att säga för varje enskild moped då ingen motor är identisk med den andre, även om det är samma modell.
Ryz: omkr 100km/h. går inte så mycket fortare än med en 50cc cylinder då den inte varvar mer eftersom cylindern är lågvarvig, lite mer fart ger det dock och en hel del extra kraft och vridmoment från lägre varv.Robiin937 skrev:Motorhispania Ryz Pro Racing Urbanbike 07 :
Kundo Banzai
MK 70cc Handmade
52/14 drevning
Och en Aprilia SX50 07 :
ostrypt cdi
Hebo överliggande
53/14
Och en Derbi Senda 05 :
Airsal 70cc
Rätt munstycke rätt inställd
52/14 drevning
ostrypt cdi
dos salidos
Aprilia: skulle säga runt 90km/h på den, 95max. Det är vad siffrorna brukar ligga på och give or take någon km/h om du ska vara så noga. Men 100km/h med effektrörsmoped är väldigt svårt att uppnå då varvtalen med den drevningen inte stämmer överense för att mopeden ska göra 100km/h.
Sendan: Beror på vilken arisal 70 det gäller. men skulle säga runt 105km/h, den varvar mer än handmade och ger på så vis en högre toppfart.
Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägreRobiin937 skrev:
Vad tror du att ryzen skulle göra med ett MK Thrower?
Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:Pbensinskalle skrev:Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägreRobiin937 skrev:
Vad tror du att ryzen skulle göra med ett MK Thrower?![]()
Bättre styrka kommer du få och bättre vridmomentRobiin937 skrev:Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:Pbensinskalle skrev:Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägreRobiin937 skrev:
Vad tror du att ryzen skulle göra med ett MK Thrower?![]()
Och ca hur mycket skulle hastigheten ligga på ?
Okej just nu kör jag med orginal förgasare till trimmet , jag har en 19mm hemma. Skulle den gå ens lite snabbare med den eller skulle hastigheten vara densamma ?chifen skrev:Bättre styrka kommer du få och bättre vridmomentRobiin937 skrev:Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:Pbensinskalle skrev: Den går förmodligen en aning saktare eftersom de röret varvar lägre![]()
Och ca hur mycket skulle hastigheten ligga på ?Hastigheten lär hamna på ca 90km/h give or take 5km/h. kommer bara gå lite fortare än med enbart thrower då varven inte höjs så mycket.
skulle ge lite extraRobiin937 skrev:Okej just nu kör jag med orginal förgasare till trimmet , jag har en 19mm hemma. Skulle den gå ens lite snabbare med den eller skulle hastigheten vara densamma ?chifen skrev:Bättre styrka kommer du få och bättre vridmomentRobiin937 skrev: Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
Och ca hur mycket skulle hastigheten ligga på ?Hastigheten lär hamna på ca 90km/h give or take 5km/h. kommer bara gå lite fortare än med enbart thrower då varven inte höjs så mycket.
någon km/h till. inte speciellt mycket alls i toppfarten då du inte ökar varvtalet något nämnvärt. Men du kommer att få mer kraft och högre effekt i mopeden vilket gör så du kan köra med lite tyngre drevning (om du inte vill ha riktigt fint axx) och då leder det ju till högre toppfart på så sätt.Robiin937 skrev:Okej just nu kör jag med orginal förgasare till trimmet , jag har en 19mm hemma. Skulle den gå ens lite snabbare med den eller skulle hastigheten vara densamma ?chifen skrev:Bättre styrka kommer du få och bättre vridmomentRobiin937 skrev: Jag funderar på att satsa på lite mer styrka än toppfart , skulle ett thrower bli bättre då än ett Kundo ?:P
Frågan hör hemma i rörtråden egentligen men ajaRobiin937 skrev:Okej de låter mycket bra![]()
Nu har jag bara en sista fråga
Vilket rör skulle ge mest effekt på en Aprilia sx50 07-08 av Hebo och Gianneli om mopeden har 53/14 drevning , och den har rätt munstycke och är rätt inställd?
Dt_pojken^^ skrev:du påstår juh längre upp att den går i 100 km/h så om du är stensäker på det är det juh onödigt att fråga igenaprilia999 skrev:Hej
Hur snabbt tror ni en aprilia sx50 07 kan gå i men ett giannelli rör, 14/53 i drevning och munsycke?![]()
![]()
![]()
sorry för den andra tråden....
De säger han att den gör med Heboaprilia999 skrev:Dt_pojken^^ skrev:du påstår juh längre upp att den går i 100 km/h så om du är stensäker på det är det juh onödigt att fråga igenaprilia999 skrev:Hej
Hur snabbt tror ni en aprilia sx50 07 kan gå i men ett giannelli rör, 14/53 i drevning och munsycke?![]()
![]()
![]()
sorry för den andra tråden....
men då skojade jag bara