Jag kör med en MK 70cc handmade lågvarvig och ett kundo banzai högvarvigt till den men hade de gått bättre med ett lågvarvitg rör . t.ex. MK thrower? rörets effekt kommer ju på 8000 varv o när man kör o kommer upp i 8000 varv o den drar iväg så drar den bara i 2 sekunder ungefär sen vill den inte upp i mer hastighet ..
O cylinderns effekt kommer väl inte vid 8000 varv? Men om man köper ett mk kommer väl både cylinderns och rörets effekt på samma rpm , skulle inte det bli bätte??
Robiin937 skrev:Jag kör med en MK 70cc handmade lågvarvig och ett kundo banzai högvarvigt till den men hade de gått bättre med ett lågvarvitg rör . t.ex. MK thrower? rörets effekt kommer ju på 8000 varv o när man kör o kommer upp i 8000 varv o den drar iväg så drar den bara i 2 sekunder ungefär sen vill den inte upp i mer hastighet ..
O cylinderns effekt kommer väl inte vid 8000 varv? Men om man köper ett mk kommer väl både cylinderns och rörets effekt på samma rpm , skulle inte det bli bätte??
Jag kör med en MK 70cc handmade lågvarvig och ett kundo banzai högvarvigt till den men hade de gått bättre med ett lågvarvitg rör . t.ex. MK thrower? rörets effekt kommer ju på 8000 varv o när man kör o kommer upp i 8000 varv o den drar iväg så drar den bara i 2 sekunder ungefär sen vill den inte upp i mer hastighet ..
Är det någon som vet ?
Tjena jag har en Rieju drac -03 med sportluftfilter och större munstycke bara , men funderar på att köpa ett effektrör nu , och är det någon som vet om Carenzi Vegasto överliggande är ett bra rör ?
Någon som vet om ett lågvarvigt eller högvarvigt går bäst till en MK 70cc handmade , kör med högvarv nu . den vill liksom inte komma upp i hastighet när man kommer upp i 9000rpm och jag har ostrypt cdi
så skulle ett MK thrower fungera bättre ??
Någon som vet om ett lågvarvigt eller högvarvigt går bäst till en MK 70cc handmade , kör med högvarv nu . den vill liksom inte komma upp i hastighet när man kommer upp i 9000rpm och jag har ostrypt cdi
så skulle ett MK thrower fungera bättre ??
nu får du lägga av och spamma frågan. Du har fått svar och du har också en munstyckesfråga som du gärna kan ta i munstyckes tråden Kommer du inte upp i över 9000rpm så har du fel på förgasarinställningarna helt klart. Med rätt inställningar och ostrypt cdi och kundo röret ska du lätt klara av 12000 rpm med den cylindern.
Jag har en Derbi Senda med original rör och ska köpa ett MK Thrower och jag undrar om det är ett bra rör?
Jag har prövat en av mina polares mk rör och jag fick den upp typ till 80-85 på min mätare (jag vet att den inte stämmer) med dreven 14-53 och nu undrar jag om det finns något bättre rör en det till en helt original moppe?
/Granet
Granet skrev:Jag har en Derbi Senda med original rör och ska köpa ett MK Thrower och jag undrar om det är ett bra rör?
Jag har prövat en av mina polares mk rör och jag fick den upp typ till 80-85 på min mätare (jag vet att den inte stämmer) med dreven 14-53 och nu undrar jag om det finns något bättre rör en det till en helt original moppe?
/Granet
gianelli eller mhr replica.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Granet skrev:Jag har en Derbi Senda med original rör och ska köpa ett MK Thrower och jag undrar om det är ett bra rör?
/Granet
gianelli eller mhr replica.
instämmer
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
/Granet
giannellit går ju så jävla gött på Senda med ostrypt cdi, 12/53 drev och ren luftväg De blir ett satans gött acc och riktigt go botten med för den delen Och de drar upp mot 12k ^^
Hebot är också jäkligt bra men lite mer tom kurva, inte lika go som giannellit Men hebot drar nog jäkligt högt de med
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever