Stage6 Pro Replica (pluggat)till aerox,lite hjälp av kunniga

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
reqz0r
Elmoped

Stage6 Pro Replica (pluggat)till aerox,lite hjälp av kunniga

Inlägg av reqz0r »

Hejsan!

Jag har en fråga som jag gärna skulle bli besvarad på. Till att börja med så har jag en Yamaha Aerox -08 ca. 200 mil och är trimmad genom dragen v-ring,bytt upp munstycke samt sportluftfilter (om det nu är trim).

Jag är väldigt sugen på att köpa detta avgasrör http://twostroke.se/product.asp?product=10206 men är osäker på om det är så att man MÅSTE byta kopplingsfjädrar eller variatorvikter för att få moppen att må bra och få ut någon effekt alls ur det. Jag vill helst bara ha ett rör för att öka utseénde graden på moppen och även få bättre acc, om det är möjligt.
Jag har ingen som helst aning om man behöver byta kopplingsfjädrar eller vikter och vill gärna ha tips/hjälp av någon som har erfarenhet med detta rör eller vet om man måste byta sådant för att få den att gå något bättre än innan :)

Jag har pratat med någon på twostroke och han vet inte riktigt, utan sa att ni på detta forum var bättre att fråga angående detta. Skulle bli väldigt tacksam om jag kunde få lite hjälp! :)

Mvh Robin
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

kör du pluggat så ska det inte behövas. möjligtvis någon liten finjusterning men inte mycket.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
reqz0r
Elmoped

Inlägg av reqz0r »

Okej schyst:) Tror du att det kommer ge någon effekt med röret på? Har du kanske något annat rör i den prisklassen du kan rekommendera varmare, som ger bättre effekt vid accelerationen? :D
Funderar på att byta variatorvikter då jag vill ha skönt axx..vad tror du är lämpligast att byta ner sig till för att få det att gå ihop med röret också? :)

Tusen tack!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

doppler s3r är ett riktigt gött rör. bra bottendrag och riktigt go acceleration. dock ingen aning om dess egenskaper pluggat. vikterna har jag inte heller någon aning om. kanske något lättare änn orginal, men ingen stor skillnad eftersom du fortfarande kör pluggat.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
reqz0r
Elmoped

Inlägg av reqz0r »

Jaha ok, men alltså jag byter i stort sett för att det är snyggare och förhoppningsvis låter lite häftigare. Om jag skulle ha det röret, pluggat och sen byta vikter. Skulle det bli bra acceleration då, tror du? :)
Det blir väl säkert att dra pluggen då, hehe. Är det som det är på de flesta, att det är tre loppor som man måste slå bort typ?

Tusen tack!
Låst