xrystal skrev:Hur snabbt kommer min Derbi xtreme gå?
MK thrower ostrypt
12/53 drev
79 munstycke
resten orginal?:)
Jag har samma trim på min fsat me 13 drev fram. min gör 80 ärliga (mätt me gps) så din kmr göra något mindre men med ett bättre axx troligtvis. skulle köpa ett sport luft filter om jag vore du:D
Ps den går i ca 90 på en moppe mätare om de e de du vill veta:D
Okej inte den bästa bilden men den får duga, kanske skulle ringat in e jag ville undra om. Men kolla på bilden, vad är det under tanken. Ska man sätta en sån "klämma" med gänga för att ha jord till cdi:n eller vad ska sitta där ? 01a Senda är detta.
ja den passar men den kommer ju sänka din moped ist för att den fungerar som en länk. kommer inte att stå pall utan den kommer vika ner sig
den funkar även om man inte har länksystem. Polaren testade den, men ostadig... O jag den höjdes, sänktes inte...
Min kopis testade den också på sin Senda och det var samma sak, den höjdes men var väldigt ostabil så den rekomenderas inte till en Senda.
Men bygg en egen, blir stabilare och det är t.o.m möjligt att du får den bättre än dem som finns att köpa, beror på matrialet du använder och hur du bygger den.
Kallepalle och gjort en väldigt bra guide om hur man gör detta, tänkter du bygga en egen så tycker jag du ska läsa igenom den först, kan vara till stor hjälp.
velino92 skrev:Okej inte den bästa bilden men den får duga, kanske skulle ringat in e jag ville undra om. Men kolla på bilden, vad är det under tanken. Ska man sätta en sån "klämma" med gänga för att ha jord till cdi:n eller vad ska sitta där ? 01a Senda är detta.
Då var det dags för min moped att få ett sportluftfilter, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha.
Ett som ser snyggt ut och tål regn skulle sitta bra.
Något tips?
Även munstyckestorlek skulle vara bra att veta också.
Tack på förhand
Bäst att du går på egen smak i de här fallet Men ja kan rekommendera malossi filtren De finns ju med "skal" också så dom står pall för regn
Velinos problem:
Satt de inget där sen tidigare så har fästet ingen betydelse... Har ingen aning om vad som egentligen ska sitta där men självklart kan du jorda cdi:n där om de behövs
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Nu när jag var ute och mätte så kom jag bara åt den delen som sitter mellan förgasaren och motorn. Det var 38mm.
Är det samma mått där luftfiltret ska sitta med då eller?
PoRRa16 skrev:Nu när jag var ute och mätte så kom jag bara åt den delen som sitter mellan förgasaren och motorn. Det var 38mm.
Är det samma mått där luftfiltret ska sitta med då eller?
Mellan förgasaren och insuget, det är insugsgummit och det är inte de du ska mätta, men jag har ingen anning om det går lika bra att mäta det.
kallepalle skrev:storlek på förgasare, märke? eller så säger du moped, årsmod
Jag vet ju inte det,
XTreme -08
Då har du 14mm förgasare, munstycket ska ha 6 mm gänga, Malossi filtret passar direkt på förgasaren ( de står 12-17,5 mm förgasare och du har 14 ).
Ditt luftfilter kommer dock inte få plats vid förgasaren då det är trångt där, så du får sätta luftfiltret på luftslangen Luftslangen drar du bara loss från luftburken och så trycker du in luftfiltret i slangen och sen sätter du på en slangklämma så är de klarrt
Jag har/ hade ett likadant luftfilter fast utan skal och de passade perfekt
Live slow - Die whenever
Jag vet ju inte det,
XTreme -08
Då har du 14mm förgasare, munstycket ska ha 6 mm gänga, Malossi filtret passar direkt på förgasaren ( de står 12-17,5 mm förgasare och du har 14 ).
Ditt luftfilter kommer dock inte få plats vid förgasaren då det är trångt där, så du får sätta luftfiltret på luftslangen Luftslangen drar du bara loss från luftburken och så trycker du in luftfiltret i slangen och sen sätter du på en slangklämma så är de klarrt
Underbart!
Då beställs delar ikväll, tack än en gång!
Jag vet ju inte det,
XTreme -08
Kommer det inte att gå montera det direkt på förgasaren ?
Jag ska beställa hem malossi filtret, tror det är ett sånt som du hade på din och jag vill montera det direkt på förgasaren, kommer inte de gå på min Senda?
Kommer det inte att gå montera det direkt på förgasaren ?
Jag ska beställa hem malossi filtret, tror det är ett sånt som du hade på din och jag vill montera det direkt på förgasaren, kommer inte de gå på min Senda?
Ser inte ut att vara så jätte ont om plats där.
De gick inte på min drd och den hade ju ändå högerdraget system
Men ja försökte klämma in filtret mellan fjädern och ramen men de gick inte... De är mindre plats än de ser ut...
Men du kan ju alltid försöka
Annars kan du få köpa en original luftburk om du vill strypa av en sån istället
Live slow - Die whenever