Tack detta är vad jag ville hörachifen skrev:Skulle snarare säga runt 60, om du får det helt tätt dvs och går upp ett par storlekar i munstyckekakuZZaa skrev:haha oj det var ju "stor" ändringtack för hjälpen

Tack detta är vad jag ville hörachifen skrev:Skulle snarare säga runt 60, om du får det helt tätt dvs och går upp ett par storlekar i munstyckekakuZZaa skrev:haha oj det var ju "stor" ändringtack för hjälpen
Gör inte så jätte stor skillnad på farten, men den kommer att bli starkare och inte sacka lika mycket i uppförsbackar och lite bättre axx ocksåkakuZZaa skrev:Tack detta är vad jag ville hörachifen skrev:Skulle snarare säga runt 60, om du får det helt tätt dvs och går upp ett par storlekar i munstyckekakuZZaa skrev:haha oj det var ju "stor" ändringtack för hjälpen
Får ju bara trimma lite för farsan
Tarmen gör ingen överdriven skillnad som du redan fått vetakakuZZaa skrev:Hej undrar hur fort en Derbi Senda extreme 06 skulle gå om man tog bort blindtarmen??
Runt 105km/h om du pinar ur denwilliamasplund skrev:Derbi drd med Gianelli 2T och Barikit 70cc 13/52 drevning
Okej tack tackar för alla svar!bensinskalle skrev:Tarmen gör ingen överdriven skillnad som du redan fått vetakakuZZaa skrev:Hej undrar hur fort en Derbi Senda extreme 06 skulle gå om man tog bort blindtarmen??
Du kommer förmodligen få bättre bottendrag utan tarmen men toppeffekten kommer förmodligen vara likadan...
De är nämligen så att i början av kröken sitter katalysatorn, och de är en jäkla strypningSom en stor sten mitt i avgasröret. Och klipper man då bort blindröret så har avgaserna mindre plats att fylla ut innan de måste igenom katten...
De är min "teori" men i princip så fungerar de så
Så vill man ha fart, då är de blindröret + katten man ska ge sig på... Den går att plocka antingen genom att bara ta katten eller plocka katten och tratten den sitter i
Ta hellre ett annat rör så kommer de gå mkt bättre, giannelli duger fint till sportsetup men sen duger de inte längrechifen skrev:Runt 105km/h om du pinar ur denwilliamasplund skrev:Derbi drd med Gianelli 2T och Barikit 70cc 13/52 drevningDu kommer ha skönt drag i den!
Den låter relativt bra skulle vara roligare med mer kraft i cylindern men de e din sak. du skulle kunna ha lite mider förgasare men den duger bra:D Kommer gå ca 80km/h med sköönt axx:DchristAfer94 skrev:Tja!
Hur fort kommer min mt gå?
5,5hk cylinder
högkompslock
20mm förgasare / munstycke strl. 120
trim avgassytem
4 läppars membran
original vxl-låda (4Växlar)
drev 15/44
Låter den setupen bra? Kommer den att bli klen?
accet blir sisådär. topfartsdrevning serruchristAfer94 skrev:Tja!
5,5hk cylinder
högkompslock
trim avgassytem
4 läppars membran
drev 15/44
Har kromat jamarcol rörkallepalle skrev:accet blir sisådär. topfartsdrevning serruchristAfer94 skrev:Tja!
5,5hk cylinder
högkompslock
trim avgassytem
4 läppars membran
drev 15/44
går inte däga topfart om man inte vet vilket rör du ska ha. finns jamarcol. kromfärgat. lågvarvigt.
och luhao,gianelli. båda svarta, högvarviga.
sker inte mycket förändring i accet för en sån liten ändringchristAfer94 skrev:Har kromat jamarcol rörkallepalle skrev:accet blir sisådär. topfartsdrevning serruchristAfer94 skrev:Tja!
5,5hk cylinder
högkompslock
trim avgassytem
4 läppars membran
drev 15/44
går inte däga topfart om man inte vet vilket rör du ska ha. finns jamarcol. kromfärgat. lågvarvigt.
tror att jag ska dreva om till: 13-45! blir accet hyfsat bättre då?
ja det blir bättre. och den lär göra ca. 70-75christAfer94 skrev:Har kromat jamarcol rörkallepalle skrev:accet blir sisådär. topfartsdrevning serruchristAfer94 skrev:Tja!
5,5hk cylinder
högkompslock
trim avgassytem
4 läppars membran
drev 15/44
tror att jag ska dreva om till: 13-45! blir accet hyfsat bättre då?
Ja 90 är möjligt om du verkligen får till debombmannen skrev:Turbo kit ( Bultaco )
13/53 Drevad ,
19mm Dellorto blck edtion
Är 90 möjligt med detta?
Derbi Senda 99 motorn .
den går nog inte snabbare än 110 med den cylindern med axxet blir ju mkt bättre.. köp 19-21mm förgasare till den cylindern med så får du mer drag:)Derbilia skrev:min moped aprilia rx 08 går nu ca 95 enligt gps ( 100 ) enligt mätaren med denna setup:
metrakit thrower
95mm munstycke
13 frammdräv
vad kåmmer den att toppa ( cirka ) med ennu en airsal 70cc
glädjegps. alldrig över 85 med ett thrower, då ska du ha mindsta bakdrevet som går för att den ska varva ur+ nerförsbackeDerbilia skrev:min moped aprilia rx 08 går nu ca 95 enligt gps ( 100 ) enligt mätaren med denna setup:
metrakit thrower
95mm munstycke
13 frammdräv
vad kåmmer den att toppa ( cirka ) med ennu en airsal 70cc
Ja ungefärdehamp skrev:Ca 80km/hderbimannen skrev:jag undrar hur fort min Derbi xtreme kommer gå med följande setup:
giannelli 2t
ostrypt cdi
13/53 drevning
passande munstycke
resten original
mh ryz- ~95Robiin937 skrev:Motorhispania Ryz Pro Racing Urbanbike 07 :
Kundo Banzai
MK 70cc Handmade
Rätt munstycke och rätt inställd
52/14 drevning
Och en Aprilia SX50 07 :
ostrypt cdi