tja, har en beta ark med malossi 70cc, stage6 pro replica krom och 19mm dellorto black edition förgasare med 110 munstycke. problemet är att först går den dåligt sen kommer det axx sen går den dåliht igen och sen kommer axx. VAD KAN PROBLEMET VARA?
TobbaN skrev:Går den BARA dåligt i början?
Om den gör det, så ska du byta lågfartsmunstycke.
Om den går dåligt sådär emellanåt, så ska du nog byta till större Huvud-
munstycke.
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
vad ska det vara för färg på tändstiftet om den får bra blandning?
Gyllenbrunt = Perfekt
Svart = För mycket bensin
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Edit: Toony, du har gjort dubbelpost nu.
Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
har också ett s6 pro replica och min går också dåligt upp till 15-20 sen drar den och de problemet har dom flesta me de röret så kolla stiftet annars kan du kö me lättare vikter och byta kopplingsfjädrar
toony skrev:
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
Gyllenbrunt = Perfekt
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
vadå? om det e svart så ska jag ha mindre munstycke och om de e vitt så ska jag ha större??
toony skrev:
Gyllenbrunt = Perfekt
Vit = För lite bensin
vadå? om det e svart så ska jag ha mindre munstycke och om de e vitt så ska jag ha större??
exakt och när det blir gyllenbrunt är det det munstycke du ska ha
och du testar det genom att köra en bit skruva ut tändstiftet kolla vilken färg det är på det längst ner på stiftet och sen bytar du upp eller ner munstycke
DerbiSM skrev:
Gyllenbrunt = Perfekt
Vit = För lite bensin
exakt och när det blir gyllenbrunt är det det munstycke du ska ha
och du testar det genom att köra en bit skruva ut tändstiftet kolla vilken färg det är på det längst ner på stiftet och sen bytar du upp eller ner munstycke