75 är kan vara lagom om man kör med org förgasare på 14 mm och med original luftburkenPoRRa16 skrev:Okej, tack!kallepalle skrev:sätt i 85 och gå neråt. den borde gå bäst med ca. 75.
Men hur märker jag ifall jag har för stort?
För om jag har för litet så dör den, om jag fattat det rätt?
Det var ett långt och bra svar, tack!bensinskalle skrev:75 är kan vara lagom om man kör med org förgasare på 14 mm och med original luftburkenPoRRa16 skrev:Okej, tack!kallepalle skrev:sätt i 85 och gå neråt. den borde gå bäst med ca. 75.
Men hur märker jag ifall jag har för stort?
För om jag har för litet så dör den, om jag fattat det rätt?Har du ostrypt cdi så kan de vara bra att ha en aning högre...
Du märker om du har fel munstycke om mopeden går dåligt och/eller hackarLåter den bööö bööö, så har du för litet munstycke
Låter den dirrdirr ( mest på lågvarv ) så har du för stort munstycke
För stort munstycke märker man mest på lågvarven, man kan ha ganska duktigt för stort munstycke i och ändå så går den ganska bra på högvarv
Sen så kan du kolla tändstiftetskruva ur de och är de svart på elektroderna får motorn för mycke bensin, är de vitt får den för lite bensin
Oboybrunt så är de perfekt
Men du måste köra mopeden ordentligt innan du ser nån färg på stiftet
Ibland blir de ingen färg alls, var ute och körde ett par mil med hojen idag men de blev inte minsta antydan till färg och ändå så tror ja jag har för stort munstycke i
SKa du köpa några munstycken så kan de va bra att börja med: 75, 80, 85, 90 ungefär
Tätare steg är onödigt såhär i början, och har du en snäll fösäljare du öper av så kan du kanske byta in de munstycken du inte behöver mot andra
Frukt Soda skrev:Tja!
Idag körde jag med min nyligen ihopsatta Rieju...
Jag har bara ett underliggande Hebo tubarro utöver det orginala(har orginal cylinder,luftburk mm)
Jag hade 108:s munstycke i min 16 mm förgasare och på låg.mellan varven så känns det som den får för mycket soppa och på höga för lite?![]()
SÅ tror ni 108 munstycke i en dellorto 16mm med Hebo:t är för lite?
Han har flytReijuMrx skrev:tjena![]()
har en fråga här gällande munstycke..
har två polare som kört urpluggad en längre tid utan att byta munstycke och en av dom vet jag har kört 200+ mil så och ingenting har hänt.
är detta vanligt eller har han bara haft flyt att inget hänt med den ?
Jag är ingen riejuexpert så vänta på att nån med erfarenhet svararTja, jag har en drac med dragen plugg, uppborrad luftburk och 12taggars drev. Jag har stlr 83 på munstycket, räcker de? tacksam för svar för förgasare är inte min grej
Ibland inte nejReijuMrx skrev:så att byta munsrycke seplar ingen roll egentligen? ^^
xer92 skrev:okej men testade idag utan att byta munstycke så höll den bara på att dö när ja gasade :S e de så du menar?
Gå upp ca 5-10 storlekarDildotriss skrev:Tjenare.
Jag har en Yamaha dt50 sm -07 orginal.
Funderar på att dra pluggen och dreva om lite.
Behöver jag byta munstycke, och isåfall till vilken storlek?
ja du kan nog starta på depampirus skrev:okej ja, jag kör en xps alltså AM6 men ett 100 munstycke kan bli bra `?