För de som sett filmen på Peugeoten så hörde man att ramlagrena inte verkade vara de fräschaste, så jag bestämde mig för att plocka ner skiten

Men ja, att få lös motorn och så var inga problem i stort sett, lättmekad moppe vill jag lova!
Sen kom vi till det stadiet då svänghjulet skulle av, och då gick det inte att få av utan avdragare, som man oftast annars brukar kunna få på de flesta andra mopeder.
Därför lånade jag en "krokavdragare" och det fixade sig genom att svänghjulet flög upp som satan och rakt ner i betonggolvet.
"Faan" tänkte jag då och ja, vem kunde tro att svänghjulet skulle klarat det fallet? Men ja, höh, delvis klarade den sig, magneten på insidan for ur en bit, men jag knackade tillbaka den. Vi ser väl om den lossnar sen när man ska köra

Men nu är jag i väntan på nya packboxar, om det nu finns några, innan jag kan fortsätta.
Men jag tänkte att när jag liks är i garaget kan jag väl göra nåt mer...?
Så jag bestämde mig för att styla moppen lite, genom att ta bort pakethållaren, men när jag höll på märkte jag att den passade utmärkt som sissybar, så jag chopperstukade den

Zebratygen kom väl till användning och jag lekte på lite

Här nedan har ni bilder från det hela

Delar

Vevparti och nya lagrena

Det förhoppningsvis fungerande svänghjulet och motorhalvorna. (De är inte stora, huh)

Där motorn satt + topplocket

Så här såg Peugeoten ut innan jag stylade den

Nu när den är stylad. Borttagen framskärm och ja,a klädd sadel och fixad sissybar.

Bakifrån

Assnyggt, eller hur?

Säg gärna vad ni tycker, den går alltid att göra fulare;)
UPDATE
Nu går moppen! Och med det utan missljud!

Jävulskt komplicerade lösningar på moppen, men det är väl typiskt Peugeot :p
Jaja, jag knäppte bara två bilder från själva ihopsättningen, för att jag glömde bort att knäppa mer:P
Moppen är nu fräsch i motorn, och går fint.
Tyvärr fungerar inte baklyset på den, men det är antagligen nåt jordningsfel efter jag bytte och så. Vi ser väl.
Annars är det väl inte mycket mer att säga om den :p
Tack för att ni tog er tid att kolla! (;

Motorn :p