Har en Derbi Senda -02 som jag trimmade i somras. Efter ett tag så varvade moppen inget alls, var som all kraft försvann och till slut kom den inte över 5 km/h. Nu har den varit lagad sen julhelgen, lämnade den till en kille som fixade den (hade originalröret på då) och han ordnade med lågfartsmunstycken o sådant i förgasaren, tror jag har 63 eller 64 nu (innan lagningen 67). Den är ju då inställd efter original röret..Sen vill man ju helst inte behöva laga den igen...Men vågar jag sätta på effektet igen? tror ni den kommer gå konstigt då igen? att varvningen försvinner eller är det ingen fara?
om du sätter på effektröret bör du nog höja munstycket några storlekar iaf.. vet inte hur mkt det röret gör dock. Jag bytte aldrig munstycke på min moped när jag satte på mitt leovince v6, men kanske inte va så smart av mig.
luddemuregard skrev:Det är klart som fan du måste byta munstycke annars kommer den till 100€ värmenypa
det gjorde aldrig min, men kan ju också berot på att röret inte gjorde så mkt.. Men sen så körde jag typ 100mil med de röret innan jga satte på 21mm förgasare.
haha , jag kör ur pluggat o borttagen katalysator på min Derbi Senda 99 , jag kör på orginal munstycke , det har aldrig varit nått problem , samma med min kompis gilera H@k
bombmannen skrev:haha , jag kör ur pluggat o borttagen katalysator på min Derbi Senda 99 , jag kör på orginal munstycke , det har aldrig varit nått problem , samma med min kompis gilera H@k
furia FFS skrev:du ska nog ha lite större munstycke fast har en kompis som har dragit pluggen på sin Rieju o inte bytt munstycke, han har kört så länge
Tror det beror på hur man kör.
kör man lungt så brukar det hålla, jag körde dragen plugg och org-munstycke ett tag, men jag saktade ner lite så fort den började blöddra.
klart du ska trimma bara för att moppen gick slut förut betyder inte att den går slut direkt när du startar den med trim på nu alla moppar går slit till sist så STIMMA FOREVER
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Bara en sak att säga istället för allt snack runt omkring;
Trimma du, men se till att gå upp i munstycke troligen mellan 15-20 stolekar men testa dig fram. Finns guider här på sidan om hur du ska gå tillväga!
kallepalle skrev:derbin brukar lira fint med 70-75 munstycke med effektrör.
Lite större skulle jag tro.
När jag bara körde med sportluftfilter hade jag 78 och då fick den en bra blandning, alltså måste man väll ha lite större än 70 om man kör med effektrör..
Tänk på att orginal är runt 64-66 och och jag tror nog man måste gå upp lite mer än 4-9 storlekar, men är inte säker. Sen beror det ju också på vilket effektrör han väljer att köra med.
När jag bara körde med sportluftfilter hade jag 78 och då fick den en bra blandning, alltså måste man väll ha lite större än 70 om man kör med effektrör..
Tänk på att orginal är runt 64-66 och och jag tror nog man måste gå upp lite mer än 4-9 storlekar, men är inte säker. Sen beror det ju också på vilket effektrör han väljer att köra med.
Fattar inte riktigt hur era funkar :S. fan jag hade 75 org i min rrx och lirade 100 med mitt pr ör och org cylinder. Och har massa polare men alla lirar mellan 90-100 på effekt rör på både Rieju och Derbi
Fattar inte riktigt hur era funkar :S. fan jag hade 75 org i min rrx och lirade 100 med mitt pr ör och org cylinder. Och har massa polare men alla lirar mellan 90-100 på effekt rör på både Rieju och Derbi
Strl 100 på en Derbi som endast är trimmad med rör ? De låter väldigt stort. Men då tror jag helt klart att den mopeden får för mycket bensin.
På Rieju kan jag förstå att alla har stora munstycken och det beror ju på att dem har ju redan ett stort munstycke orginal.
acez skrev:Hur ställer man in den då? Blir det o bara pilla me huvudmunstycken eller de andra munstyckena också eller?
man sätter i rätt strl på munstycke
du ser på stiftet när du har rätt strl
vit=för litet-får för liten blandning/bensin gå upp några storlekar
oboybrunt=Perfekt ha kvar det
svart=för stort munstycke-för stor blandning/bensin gå ner några
storlekar
sen får du givetvis ändra luft och tomgång för att få den perfekt