Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Enligt riejus instruktionsbok så kan man sätta skruvmejsel och sen ta en ring nyckel och dra ist för att dra som en idiot och ha sönder grejerna men de gälelrr nog samma sak för den oxå
DraceN^ skrev:Enligt riejus instruktionsbok så kan man sätta skruvmejsel och sen ta en ring nyckel och dra ist för att dra som en idiot och ha sönder grejerna men de gälelrr nog samma sak för den oxå
ja men nu så tror jag inte att han har en Rieju direkt utan en aerox så det är nog lite skillnad
DraceN^ skrev:Enligt riejus instruktionsbok så kan man sätta skruvmejsel och sen ta en ring nyckel och dra ist för att dra som en idiot och ha sönder grejerna men de gälelrr nog samma sak för den oxå
ja men nu så tror jag inte att han har en Rieju direkt utan en aerox så det är nog lite skillnad
Testade med bakbromsen fast gjorde ingen nytta , var nära iaf men gick tyvärr inte! det knackade nästan så ja vågade inte trycka mer, men bakljulet rullade iaf lite.....
Får vell ta och leta reda på nån som har mutterdragare?
<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
om du kollar nästan längst in så ska det vara som små "jack", på min var det iaf det. Jag satte ner en sånn där nyckel (kommer inte på vad dom kallas men dom ser ut som ett L). och sen sätter du andra änden så den sitter fast, och sen är det bara att snurra
jogat skrev:
den går säkert sönder efter han har skruvat bort klockan. om du ska köpa en så köp en riktig,
men låter dyrt för att ta bort koplingsklockan
tulken skrev:om du kollar nästan längst in så ska det vara som små "jack", på min var det iaf det. Jag satte ner en sånn där nyckel (kommer inte på vad dom kallas men dom ser ut som ett L). och sen sätter du andra änden så den sitter fast, och sen är det bara att snurra
hmm... förklara bättre!!
<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
jag brukar andvända mutterdragare men det är lätt att förstöra gängor det går att hålla emot med en rörtång med men båda kan ge fula märken eller att något går sönderr.
spruta lite 5-56 eller rostlösande på muttern först.
ta sedan ett långt spärrskaft/nycekel. har du inga långa, så förläng dom med ett gärnrör eller liknande. snurra muttern först åt fel håll så att däcket börjar rulla och sedan tvärt byter du håll med all din kraft. det ska fungera och annars så måste du hålla emot så att inte hjulet snurrar med något.
detta förståss om du inte har mutterdragare.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
1. vrf ska du ha bort kopplingsklockan om du ska byta vikter?
2. kopplingklockan går att spänna fast med ett rep i "hålen" och runt dämparn.
3 går o köpa verktyg så du kan hålla fast variator och klocka och ta bort muttern med vanlig hylsa
Men vad ska du in i kopplingsklockan o göra ? Hittar du vikterna där , så har de garanterat lossnat ! Antingen pratar du om variatorn eller pratar du om kopplingsklockan. Variatorn sitter fram o där har du vikterna. Kopplingsklockan sitter bak vid hjulet o där har du kopplingsfjädrar och kopplingsbackar. Vad är det du ska ha loss ?