Är CPI kinesiskt?kakuZZaa skrev:Deras huvudkontor ligger i shanghai så jag tror att dom är det.![]()
En skit moped köp en cpi aragon istället isåfall kolla på en här:
http://www.bikez.com/motorcycles/cpi_aragon_gp_2007.php
CDI är väll ingen varvstrypare ? CDI-boxen är väll själva tändningstypen ? eller har jag fel ? det kanske är ett varvstopp bara. För jag tänkte om det inte finns strypning i CDIn så va fan gör det där då :PDt_pojken^^ skrev:cpi är ett moppe märke CDI är är typ varvstryppning/begränsare rätta mig om jag har fel :)Tommmy skrev:cpi och keeway är exakt samma motor står då cdi på mitt motorblock och de är en keeway.
Är Yamaha och Peugeot lika bra kvalitet som Piaggio, Vespa, Gilera och Aprilia (Jag antar att Piaggio, Vespa, Gilera och Aprilia är samma kvalitet. Rätta mig om jag har fel)?kallepalle skrev:keeway är inget skitmärke. det är något mittemellan. taiwan har många bra produkter inom motorer. man kan säga att det är ett mellanting mellan yamaha och baotian, men mera draget mot yamaha.
CDI:n är tändspolen jaHjälmeN skrev:CDI är väll ingen varvstrypare ? CDI-boxen är väll själva tändningstypen ? eller har jag fel ? det kanske är ett varvstopp bara. För jag tänkte om det inte finns strypning i CDIn så va fan gör det där dåDt_pojken^^ skrev:cpi är ett moppe märke CDI är är typ varvstryppning/begränsare rätta mig om jag har felTommmy skrev:cpi och keeway är exakt samma motor står då cdi på mitt motorblock och de är en keeway.