Felet är?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
alex_eken
Elmoped

Felet är?

Inlägg av alex_eken »

Tjena jag har en Derbi gpr 50 racing... Har kite problem med den.. För ett tag sen vad den trimmad(Dragen plug i röret) Dok dum som jag var körde jag med orginal munstycke och på choken ^^ :P Och självklart skar den. Men jag fixade till kolven och cylindern och så satter jag i pluggen i röret. Nu går den fint. men dok måste jag köra på choken nu också? jag kan inte köra med den av? vad är felet? För litet munstycke eller? men jag kan inte förstå varför? jag har ju kunnat köra med plugg i och med orginal munstycke innan. vad är felet?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Pröva att skruva på luftskruven.
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

svårt att säja men köp större munstycke så ficksar de sig kåstar inte ju inte så mycket, annars om du har tagit upp cylindern så har packningarna blivit lite dåliga efter man lyft bort cylindern då den förlorar tryck i motorn och då kräver den större munstycke om inte du har sattit nya packningar i den då vete fan :roll:
alex_eken
Elmoped

Inlägg av alex_eken »

skogen_swe skrev:svårt att säja men köp större munstycke så ficksar de sig kåstar inte ju inte så mycket, annars om du har tagit upp cylindern så har packningarna blivit lite dåliga efter man lyft bort cylindern då den förlorar tryck i motorn och då kräver den större munstycke om inte du har sattit nya packningar i den då vete fan :roll:
OKeej men jag tog dem gammla packningarna. men dok tog jag sån massa mellan alla saker också.. mellan topp och cylinder och vyllen och motorn.. Men jag ska ta upp förgasaren och kolla.. annars får jag byta munstycke
alex_eken
Elmoped

Inlägg av alex_eken »

Har nu fixat problemet.. men tror dok inte d är så bra.. har skruvat in luftskruven så långt d bara går. och då går det att gasa fullt ut.. dok är nog inte detta så bra.. så ska byta munstycke.. men hur många storlekar tror ni jag behöver gå upp? jag tror på 5 typ.. jag har 60 nu så ska nog gå upp till 65
Låst