Tjenna!, ska ev och kolla på en fs1 imon som har portad 50,insug 12-45 drevning. Men jag vill att den ska gå fortare. Efterssom jag inte lan något om äldre mopeder så frågar jag er. Vet ni någon bra setup? (har inga kunskaper av att porta)
Skriv den setup ni tycker är bra eller som ni har på era fs1or och hur fort den går
Fixa en 70cc setup så kommer den att gå:P Har för min att der bara finns en sån cylinder sen resten av setupen är nog oxå rätt så begränsad så köp det värsta.. Blir inte allt för dyrt... Om du köper allt så kan du få upp den i runt 100 blås.. Men blir ju förstås en hel del jobb med att ställa in den å så sen min polare hade en som gjorde 95 men han ställde in den perfekt varje dag..xD
Senast redigerad av TK_DRAC den 23 februari 2009, 23:00, redigerad totalt 1 gånger.
60cc 7,5hk cylinder. borra eventuellt upp den så får du ännu mer.
32mm krök och trimrör.
16,5mm förgasare
insug, drev och du har en fs1:a som gör runt 90 ärliga.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:60cc 7,5hk cylinder. borra eventuellt upp den så får du ännu mer.
32mm krök och trimrör.
16,5mm förgasare
kallepalle skrev:60cc 7,5hk cylinder. borra eventuellt upp den så får du ännu mer.
32mm krök och trimrör.
16,5mm förgasare
vafan, jag har den setupen men bara en starkare cyle(polini big bore) den ska ge ut 10-11hk men den går fan inte snabbare än 85km/H :P har provat med olika drev :roll:
ja hade uppe min fs1a här på forumet innan om du kanske missa den så hade ja 60cc portad upphöjd cylinder 1.8mm för att alla portar skulle öppna och sen hade ja 20insug ut på sidan gianelli rör från Derbi överliggande och lite annat småt och gott min gjorde 100ärliga med bra axx gå in på addemoto.se dom har bra och biliga cylindrar dom har även polini 70cc som ser väldigt najs ut