dehamp skrev:90 med 70cc då elr de låter lite men:P
vettefan om man kan kalla den cylindern 70cc...90km/h tror jag me
Aja 70cc e de o ni som tror 90 kan ju ta o testa den själva för min gick i 104 med gps. som sagt e den portad och den går bra fast jag vet att de inte e den snabbaste som finns men duger mkt bra. den gasreser iaf på 1.an fast de e knapp men lättar iaf från marken. Den gör 201m på mellan 12-13 sek.
dehamp skrev:90 med 70cc då elr de låter lite men:P
Aja 70cc e de o ni som tror 90 kan ju ta o testa den själva för min gick i 104 med gps. som sagt e den portad och den går bra fast jag vet att de inte e den snabbaste som finns men duger mkt bra. den gasreser iaf på 1.an fast de e knapp men lättar iaf från marken. Den gör 201m på mellan 12-13 sek.
tycker du det är speciellt bra med 70cc...min kompis har en Rieju med endast mk-thrower och drevad och ni har exakt samma tid...både sträckan och tiden är noga räknat
roxxx__rider skrev:
Jag menar att det är den klenaste 70cc cylindern ever.....
Den ligger fortfarande på 70cc och bör inte kallas något annat Funkar kanon för stunt och bättre drag än original.
Men bara föra att bidra i tråden, vad tror ni min lilla fjutt kommer gå i då?
Portad polini evo (kommer att ta reda på siffror senare, men portarna är ca 1,5mm större)
Strokead vev (cylindervolymen hamnar på 84,4ccm)
Matchportat block
Polini Racetändning
Polini forrace 2 avgassystem
26-28mm metrakit mrd insug
26mm flatside förgasare från dellorto
Öppen luftbox med bra flöde (ska göra en egen i aluminium (kyler även luften eftersom aluminium leder kyla mycket bra) som kommer ha fint flöde)
Malossi vl15 membran
13/53 eller 14/53 drevning.
Är mest ute efter bra axx, därför ingen monsterdrevning. Ska vara drag i grejerna
du kommer ha ett jävla fint drag och 110+ med det
Lär ju gå framåt iaf =) Vad tror ni på 201 meter och 0-100 då? Bara för att få lite mer gissningssiffror som egentligen inte spelar någon som hellst roll och lär inte stämma alls Men kul att se gissningar. Ska förövrigt ta reda på alla siffrorna sedan, har ju lite fina funktioner på min nya mätare så ska kollas =)
roxxx__rider skrev:
tycker du det är speciellt bra med 70cc...min kompis har en Rieju med endast mk-thrower och drevad och ni har exakt samma tid...både sträckan och tiden är noga räknat
Okej men de e bara de att jag vet väll hur min går o den går bra tycker jag o du tycker de e dåligt men den räknas som 70cc. Bryr mig inte om va din kompis Rieju gör men kan slå vad om de mesta jag har att om den bara är drevad o mk rör så gör den inte mer än 85km/h och jag skulle dra den var som helst när som helst. End of discusion.
dehamp skrev:
Okej men de e bara de att jag vet väll hur min går o den går bra tycker jag o du tycker de e dåligt men den räknas som 70cc. Bryr mig inte om va din kompis Rieju gör men kan slå vad om de mesta jag har att om den bara är drevad o mk rör så gör den inte mer än 85km/h och jag skulle dra den var som helst när som helst. End of discusion.
jag tror inte det. för han raceade mot en Derbi Senda med handmade cylinder och drog den.
chifen skrev:
Den ligger fortfarande på 70cc och bör inte kallas något annat Funkar kanon för stunt och bättre drag än original.
Men bara föra att bidra i tråden, vad tror ni min lilla fjutt kommer gå i då?
Portad polini evo (kommer att ta reda på siffror senare, men portarna är ca 1,5mm större)
Strokead vev (cylindervolymen hamnar på 84,4ccm)
Matchportat block
Polini Racetändning
Polini forrace 2 avgassystem
26-28mm metrakit mrd insug
26mm flatside förgasare från dellorto
Öppen luftbox med bra flöde (ska göra en egen i aluminium (kyler även luften eftersom aluminium leder kyla mycket bra) som kommer ha fint flöde)
Malossi vl15 membran
13/53 eller 14/53 drevning.
Är mest ute efter bra axx, därför ingen monsterdrevning. Ska vara drag i grejerna
du kommer ha ett jävla fint drag och 110+ med det
Lär ju gå framåt iaf =) Vad tror ni på 201 meter och 0-100 då? Bara för att få lite mer gissningssiffror som egentligen inte spelar någon som hellst roll och lär inte stämma alls Men kul att se gissningar. Ska förövrigt ta reda på alla siffrorna sedan, har ju lite fina funktioner på min nya mätare så ska kollas =)
är inte bra på sånt här med säkert 0-100 på 11-12 sec ? och vad du får 201 meter sträcka har jag inte en aning om.
Hur fort tror ni det här kan gå?
Yamaha dt50x -07 (Slicksdäck) med
Cylinder Hebo manston Replica
Avgasrör Hebo Gp Replica
24mm förgasare från stylepro.
Hebos bästa vev och Mk pro-race vevlagersats.
Koppling från TopPreformance
Hur fort ungefär? alltså nya lameller och vev och så med såklart.
Metrakit ProRace 2 = scooter cylinder (Y)
Edit:
Rieju RR
Airsal T6 70,57 cc [198-133]
Stage6 PWK 24mm förgasare
Arrache insug
Malossi VL6 Membran
Top Performances Racing Avgas
Top Racing vev
15/48 drev
Stage6 Racing Karbon Koppling
Original Tändning
Edit:
Rieju RR
Arrache insug
Malossi VL6 Membran
Top Racing vev
15/48 drev
Original Tändning
nope, finns prorace 1 och 2 till cross/sm precis som till scooter
Men de är sällan man använder 2.... 1 har ja aldrig sett själv
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Edit:
Rieju RR
Arrache insug
Malossi VL6 Membran
Top Racing vev
15/48 drev
Original Tändning
nope, finns prorace 1 och 2 till cross/sm precis som till scooter
Men de är sällan man använder 2.... 1 har ja aldrig sett själv
Extreme16 skrev:PR2 är till cross med ja har ju den på ^^ går riktigt fint måste jag säga
3nNiL^ du verkar inte riktigt veta vad du pratar om
Hahahahahahahahhahahahahahha.
Metrakit har bara gjort EN Hyper cylinder vilken är Pro Race, Det har endast släppts en version av denna , dvs det finnns ingen andra version. Då durationerna på portarna hhar varit dom samma sedans cylindern kom.
kommer gå jävligt bra 110 iaf skulle jag tro du kan få ur den om inte mer.
Extreme16 skrev:
PR2 är till cross med ja har ju den på ^^ går riktigt fint måste jag säga
Metrakit har bara gjort EN Hyper cylinder vilken är Pro Race, Det har endast släppts en version av denna , dvs det finnns ingen andra version. Då durationerna på portarna hhar varit dom samma sedans cylindern kom.
Så PR1 =cross/sm PR2=scooter
sen finns det ju också MK pr xl blablabla.
Och jag vet nog lite mer än dig TSR fucko.
Oj då? kom jag åt en känslig punkt? Aja jag tänker iaf inte "bråka" med dig.
Men PR2 finns även till AM6, japp. Om du inte tror mig så kan du alltid komma hit och se
Btw ord som TSR fucko tycker jag inte behövs i en sånhär diskussion xD
kommer gå jävligt bra 110 iaf skulle jag tro du kan få ur den om inte mer.
Extreme16 skrev:
PR2 är till cross med ja har ju den på ^^ går riktigt fint måste jag säga
Så PR1 =cross/sm PR2=scooter
sen finns det ju också MK pr xl blablabla.
Och jag vet nog lite mer än dig TSR fucko.
Oj då? kom jag åt en känslig punkt? Aja jag tänker iaf inte "bråka" med dig.
Men PR2 finns även till AM6, japp. Om du inte tror mig så kan du alltid komma hit och se
Btw ord som TSR fucko tycker jag inte behövs i en sånhär diskussion xD