har et litet problem ,eller vem vet kan ju vara ett stort problem också.
Har en Yamaha DT50R 2006 (AM6 motor och utan strypt CDI eller moric)
idag när jag körde till skolan så märkte jag att den tappade lite effect, inte mycket men så att det märktes. Sen när jag tar på kopplingen och varvar så låter den helt normalt men när ja släpper gasen så när varvtalet sjunker så darrar moppen jävlit mycket och ger ett otrevligt ljud. tänkte först att kolvringarna hade gått men när jag prövade starte den igen så hade den samma komprision som förr. kan allt detta bero på dålig vev eller dåliga ramlager? den är körd bara 9000km och har haft ett Giannelli 2T kanske några 100km av hela 9000km så den har inte varit under någon stor mängd stress =/ bara urpluggad och de sista 100km med effectrör som inte äns är så högvarvigt
kollat så bra det går utan att riva ner hela moppen yamahan är ju så jävla dålig när det kommer till att meka den tar över en halvtimme att byta munstyck. kan det vara kolvtappslagret som har gått? det hände för mig med min DRD
Notn4 skrev:kollat så bra det går utan att riva ner hela moppen yamahan är ju så jävla dålig när det kommer till att meka den tar över en halvtimme att byta munstyck. kan det vara kolvtappslagret som har gått? det hände för mig med min DRD
Kan vara tomgången som är problemet.
Har du testat att sänka den genom att skruva ut tomgångsskruven ?
Notn4 skrev:har et litet problem ,eller vem vet kan ju vara ett stort problem också.
Har en Yamaha DT50R 2006 (AM6 motor och utan strypt CDI eller moric)
idag när jag körde till skolan så märkte jag att den tappade lite effect, inte mycket men så att det märktes. Sen när jag tar på kopplingen och varvar så låter den helt normalt men när ja släpper gasen så när varvtalet sjunker så darrar moppen jävlit mycket och ger ett otrevligt ljud. tänkte först att kolvringarna hade gått men när jag prövade starte den igen så hade den samma komprision som förr. kan allt detta bero på dålig vev eller dåliga ramlager? den är körd bara 9000km och har haft ett Giannelli 2T kanske några 100km av hela 9000km så den har inte varit under någon stor mängd stress =/ bara urpluggad och de sista 100km med effectrör som inte äns är så högvarvigt
du kan ha fel bestykning skule det va not med veven eller ramlagerna så skulle det höras
sorry for 2xpost men orkar inte "ändra" inlägget som ja nyss skrev
märkte idag när jag körde att den lilla effect förlusten har försvunnit och nu axxar den nästan bättre än förr helt overkligt snabb gasrespons. Ska riva ner moppen under helgen och ta en titt på cylindern och checka om veven är i bra skick och sånt
ja den har bra axx men låter som den skulle krossa stenar med kolven och går dåligt på höga varv. Ska byta kolvringarna och nållager så ja får lite mer komp i cylindern
Jo ja hade samma problem på min Rieju... motorn skakade som fan och den vibrerade uta helvette... men kollade bultarna som håller fast motorn i ramen så skruva ja åt dom så blev allt bra
Kolla om nån motorbult är lös annar så kan det vara att ramlagrena är slut = vevstakslagrena så om du tar upp cylindern nån gång känn på vevaxeln och vickla på den upp och ner inte så vevaxeln vänder sig bara känn om det glappar om det glappar är det slut om dom är fassta så är det något annat det gör inget om det glappar åt sidorna sen
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
cylindern skar några dagar sen så har bestäld ny 50cc cylinder,kolv,packningar, nål lager osv. så om det inte slutar darra då så får de vara helt enkelt =) orkar inte klyva motorn än bara för att byta ramlager, gör det sen på sommaren efter att jag fått ihop nå pengar för farsans ansikte var inte så fint när ja sa allt som måste betsällas och att jag inte hade pengar ^^