1. Ja skulle rekommendera att plocka bort oljepumpenDerbiSM skrev:Har lite frågor om Derbi'n:
1. Jag har tagit bort oljetanken, jag blandar alltså själv.
Men jag har inte tagit bort oljepumpen, måste man göra det eller ska man bara täppa igen hålen på den ? och isåfall vart ska man täppa igen ?
2. Snabbfråga, ska rengöra förgasaren och funderar på att använda bensin att rengöra med då det rengör grymt bra, går det bra att använda det till förgasaren ?
3. När jag bromsar med fotbromsen så lyser inte bromslampan, den lyser fint när den står på tomgång och när man bromsar med frambromsen men inte med fotbromsen.. Är det nån relä eller liknande man kan byta för att fixa det ?
//DerbiSM

2. Klart du kan rengöra förgasaren med bensin

3. Lyser inte baklampan när du bromsar med bakbromsen så är det antingen brytaren ( en liten "strömbrytare" vid bromspedalen som sätter på/ stänger av strömmen till lampan ) som är pajj ( skitenkel att byta, ett par 100kr hos ÅF ), eller så är det brått någonstans på vägen mellan lampan och brytaren... Plocka loss brytaren o tryck in/ tryck ut den manuellt och kolla om de funkar. Prova sedan att koppla förbi en sladd så att ström kommer förbi brytaren.. Lyser då lampan är de givaren som är pajj, lyser de ej är de brått nånstans på kabeln till lampan eller batteriet och brytaren. Testa först då om du får ström från batteriet i sladden till brytaren, genom att koppla den sladden till lampan med en sladd eller något. Lyser de då är de garanterat kabeln mellan givaren och baklampan som är pajj. Lyser de ej är de kabeln från batteriet till brytaren som är pajj.
Är de nån av kablarna som är pajj så är de enklast att bara koppla ur den gamla "trasiga" sladden och dra en ny