meanzick skrev:Ngn som kan rekommendera ngt bra hopp att lära sig 360 i ? i hundfjället eller tandådalen.
Mycket svårare med twintips än blades ju.
försökte innte mycket men var ett kvarts varv ifrån 360 i ett litet, litet´hopp (:
Klaga inte, tar det lugnt nu eftersom jag inte vill skada mig första dagrna

Ska testa med snowboard i morogn.
http://www.freeride.se/content/224/
En 360 är ett viktigt "basics" trick att kunna, eftersom den går att göra i nästan vilket hopp som helst, plus att den är otroligt skön att göra stort. Det är också det tricket som gör att man kommer igång.
När man sätter en 360 lossnar spärren och man vågar göra mer och mer avancerade trick. Jag gör en safetygrab på filmen, eftersom den håller ihop kroppen så man får bättre kontroll, och för att den är snygg helt enkelt.
1 När du ska försöka en 360, är det bäst att testa i ett mjukt, ganska litet bigjump med flack kick. Kör in dig i hoppet några gånger, och känn efter om luftfärden räcker till. I början kan det vara klokt att inte göra någon grab, utan koncentrera sig på själva snurren. Testa gärna innan utan skidor på marken så du känner vilket håll som känns naturligast att snurra åt. De flesta snurrar åt vänster.
2 Kör in mot hoppet och titta på kicken. Börja snurren med armarna så fort du lämnar uthoppet och titta runt din axel. Försök hålla blicken mot horisonten, tittar du för mycket uppåt blir det framåtvikt i landningen och tittar du för mycket neråt mot tailarna landar du med bakåtvikt.
3 Nu är det bara att hålla igång rotationen genom att titta runt axeln, och söka efter landningen med blicken. Så fort du ser landningen ska du avgöra om du måste dra upp benen mot kroppen för att komma runt eller om du har god tid. Landa stabilt och glid iväg.
4 Om du är sugen på att lägga på någon grab, ska du först lära dig att sätta 360 perfekt, så du inte behöver tänka på snurren, och sedan göra precis likadant, enda skillnaden är att ta i lite mer eftersom graben brukar sakta ner snurren. Du ska ta tag i graben när du har lämnat uthoppet och sedan släppa den sent, ju senare du släpper skidan, desto coolare är du
Dock vet jag inte vad hundfjället har att erbjuda, men detta kan du fråga i forumet på freeride.se.
Mvh
Oliver - F.D mod