jag fick i gång moppen men sen bludrade den en stund sedan dog han ..
senare fick jag inte igång den.
men jag har största munstycket (120) i min 17,5 dellorto.
vissta är det för att jag har för stort munstycke därför dog han?????...
MVH/simon

haha jappKoNG skrev:bytt ner herregud ^^ du ska inte börja så högt, börja gå ner, börja med 100
men är du säker på verkligen att hans bensin går via vaccum`?aronholm skrev:Ena är som sagt besin och den andra vaccum.
Vaccum slangen ska kopplat till föge också.
Om jag förtod de rätt hade du en dellorto 17,5 då ska
den in på motsatt sida som du kopplar benisnen till.
Alltså på andra sidan trottlen.
asså jag fattar inteKoNG skrev:men är du säker på verkligen att hans bensin går via vaccum`?aronholm skrev:Ena är som sagt besin och den andra vaccum.
Vaccum slangen ska kopplat till föge också.
Om jag förtod de rätt hade du en dellorto 17,5 då ska
den in på motsatt sida som du kopplar benisnen till.
Alltså på andra sidan trottlen.
hehe jo men det fattar jag men jag fattar inte vart jag skulle koppla in "vaccum" slangenKoNG skrev:mopeder som bensinen och sånt dom går via vaccum betyder att bensinen åker till förgasare och delar, via tryck, alltså det trycket uppkommer bara när du har på moppen, så att dra du ur bensinslangen så skulle det inte fossat ut massa bensin, i med det att den kräver vaccum(tryck) för att kunna flöda. =)
joo jag tror jag vet vad du menar ..KoNG skrev:gör så, men en sak du kan göra är att kolla, slangen som sitter kopplad till tanken och sen leder den till förgasaren, kolla om det sitter en liten sak som är kopplad till slangen ser ut som en liten rund sak som sitter vid tankens slang ihop kopplad med den, för det är den som är vaccumventilen har du en sån så är den vaccum tank.
okej men jag vet inte riktigt vart bensin slangen ska sitta samt vaccum slangen.Cheesen skrev:Har själv satt på en 70cc sats+stage6 insugsystem+Stage6 Pro Replica i torsdags(väntar på ett Doppler luftfilter men kör på dragen luftplugg i burken så länge)
Original munstycke var 68 (weber) så jag började på 88 i storlek men är nu uppe i 92 o det är oxså förlitet tror att jag hamnar på 98-100.
Behöver nog kanske justeras uppåt mer med det öppna luftfiltret på plats.
Dom flesta 2takts förg. har 3anslutningar för olja,bensin o vakuumslang.
När du startar moppen så får du ett gasflöde genom förgasaren som i sin tur bildar ett vakuum i slangen o då öppnar vakuumet en klocka under tanken o släpper på bensinen(automatisk bensinkran) är det hål i vakuumslangen= ingen soppa, du kan prova å suga i vakuumslangen så ska det komma soppa från besinslangen.
Det har hakat upp sig för mig nån gång då har jag blåst försiktigt med tryckluft i bensinslangen o sugit i vakuumslangen några gånger tills det funkatr igen.
Vet ej om det spelar nånroll i vilken anslutning man sätter oljeinblandningen-vakuumanslutningen, bensinanslutningen är ju mycket grövre så det finns bara ett ställe den kan sitta på.
Påmin förg. sitter vakuumslangen på ovansidan gjuten anslutning i förg.
oljeansl. sitter på samma sida som luft o tomgångsskruven men det är en mässingnippel som anslutning.
På stage6 insuget sitter det oxså en anslutning för oljan+en anslutning för boostbottle, vet inte om det är nån fördel att ansluta oljan där istället för på förgasaren.
Jag har oxså dribblat lite med luftskruven och fått den att gå bäst när den är utskruvad 2 1/2 varv har för mig att jag har läst nånstans att är det mer än 2 varv ut ska man gå ner i storlek på tomgångsmunstycket.
Fan vilket långt inlägg det vart bäst att sluta.![]()
Ha det.
//cheesen
men om jag inte vill använda olje blandningen utan köra på blandat direkt i tanken??Cheesen skrev:Här har du en bild från andra sidan där du ser bensinanslutningen.
2 o 3:an verkar vara extra anslutningmöjligheter som dom har pluggat med en slangbit på denna bild.
1.an är vakuumanslutningen.
2 o 3:an extra anslutningar tror jag "OBS ej säker OBS"
4:an är mycket riktigt oljeanslutningen.
5:an är förmodligen översvämningsutgången från flotörhuset när den svämmar över t.ex. när vakuumklockan(besinkranen) hänger sig du kan sätta en slangbit som du leder ner mot backen där.
Under 4:an "oljan" har du tomgångsskruven, den höjer du trotteln o nålen med om du skruvar inåt=högre tomgång.
Skruven till höger om den är luft/blandningskruven.
Om du ska skruva in den helt så den bottnar var försiktig då eftersom den har känsligt spets o säte.
Har aldrig mixtrat med en dellorto så jag lämnar inga garantier.
//cheesen