stoppa kommer de inte kunna!cpisebbe skrev:Vad kan det vara i sverige 3 - 4 miljoner som laddar ner? aja nästan iaf ska dem skicka ut böter till 3 miljoner så får dem väl jobba ?!!?!? elr ? haha dem kmr aldrig kunna stoppa nerladdning INSE FAKTA !
Hej.Debianbil skrev:Som jag sa i tidigare inlägg så finns frostwire ;_)
limewire är bra !bensinskalle skrev:Vill man kringgå ipred lagen så ska man skaffa limewireDet är ren fildelning, ingen uppladdning eller skit... Man plockar bara de man vill ha av varandra.....
Sen kan ja ju tala om att limewire är ett riktigt skitprogram men de är nog de enda som kommer funka... ( om ja inte har fattat de skitfel förstås ^^ )
Med FRA lagen ska dom inte behöva gå genom polisen vet du robertRabxorzz skrev:Haha XD
Det funkar inte med proxy!!!!!
Det enda som skulle funka enligt våran lärare är om det finns något bolag som inte ger ut namn och adress till polisen när dom ber efter det.
Fast det är olagligt att inte göra, så det lär inte hända
FRA ett skämtkallepalle skrev:jag hoppas att sveriges politiker blir överkörda och att FRA och IPRED försvinner ur vår värld.
Du får väll säga att det kom 10 st terrorister i en skåpbil, som hotade dig att om inte dom fick ladda ner Mylittlepony från ditt internet så skulle dom döda dig :O Men men, vad vet jag? =)Rabxorzz skrev:Keeroy, hur gör jag då?
Jag är den enda på kvarteret som har internet
Hej.Derbi_senda93 skrev:nu vill jag veta om det stämmer det där med 1a april, maj eller va det nu va?
som det stod längst ner om brott mistänks blablabla genom domstol blablabla är det enda dom kan göra mot fildelare och det är exakt samma som tidigare ^^meanzick skrev:Är det alltså beslutat att dom inte kommer skaffa fra och sånt då eller ?
Visst visst,jag har tidigare länkat till det du citerarfax110 skrev:är ni efterblivna elr ? det var 1 vecka sen eu sa nej absolut inte till sverige dom fick inte genom för fra och ipred grejjen inte ens tänka på den ???? står ju för fan överallt
Saxat direkt från helgon;
EU-parlamentets utskott för mänskliga rättigheter, LIBE, behandlade idag en rapport med namnet “De grundläggande rättigheterna på Internet” och röstade igenom den enhälligt, med röstsiffrorna 44-0.
Rapporten verkar fantastisk. Den kräver inte bara att Sverige omedelbart avskaffar FRA-lagen om allmän avlyssning, utan också att Sverige lägger ner alla planer på att genomföra privatpolislagen Ipred.
- Rick Falkvinge, http://rickfalkvinge.se/2009/...
– Det råder idag en obalans på Internet där det är de folkvalda som granskar folket och inte som i det övriga samhället där folket skall ha möjlighet att granska de folkvalda. Utskottet skickade idag en tydlig signal till medlemsstaterna att rätta till detta, kommenterar Inger Segelström, Europaparlamentariker (S).
Utskottet beslutade att övervakning av Internettrafiken endast får ske vid brottsmisstanke och som ett led i en rättsprocess efter domstolsbeslut. Brottsbekämpning på Internet måste också stå i proportion till brottet som utreds.
haha lite kanske jag överdrev när jag sa efterblivnaDukeNukem skrev:Visst visst,jag har tidigare länkat till det du citerarfax110 skrev:är ni efterblivna elr ? det var 1 vecka sen eu sa nej absolut inte till sverige dom fick inte genom för fra och ipred grejjen inte ens tänka på den ???? står ju för fan överallt
Saxat direkt från helgon;
EU-parlamentets utskott för mänskliga rättigheter, LIBE, behandlade idag en rapport med namnet “De grundläggande rättigheterna på Internet” och röstade igenom den enhälligt, med röstsiffrorna 44-0.
Rapporten verkar fantastisk. Den kräver inte bara att Sverige omedelbart avskaffar FRA-lagen om allmän avlyssning, utan också att Sverige lägger ner alla planer på att genomföra privatpolislagen Ipred.
- Rick Falkvinge, http://rickfalkvinge.se/2009/...
– Det råder idag en obalans på Internet där det är de folkvalda som granskar folket och inte som i det övriga samhället där folket skall ha möjlighet att granska de folkvalda. Utskottet skickade idag en tydlig signal till medlemsstaterna att rätta till detta, kommenterar Inger Segelström, Europaparlamentariker (S).
Utskottet beslutade att övervakning av Internettrafiken endast får ske vid brottsmisstanke och som ett led i en rättsprocess efter domstolsbeslut. Brottsbekämpning på Internet måste också stå i proportion till brottet som utreds.
Men efterblivna äro icke vimöjligen politikerna
![]()
Du kan ju ta och läsa detta oxå innan du kallar någon äfterbliven
http://www.idg.se/2.1085/1.212705/ipred ... dium=email
MVH/DukeNukem