haha japp hehe å en annan rolig grej som har hänt var en dag när en kompis fick ombesiktning på sin tralla så stoppade dom en annan kompis till mej samma dag men han hade dubbla låder så de var lungt för han hehe, aja men iaf när dom stoppade han som hade dubbla låder så berättade dom att dom hade stoppat en annan a-traktor innan å så hade dom sagt så här:
Fan först varvade biljävlen 4000 varv sen varvade den 2000 varv å ja vette fan hur ungjäveln gjorde asså.
haha så jävla skön snut och det min kompis gjorde var ju att lägga i varvtalsregen men polisen fattade ju inte hur han hade gjort ^^
haha fan va sköna snutar ni har där uppe då fan här vill de bara ta fast alla ungdomar som åker med något fordon har sätt snuten här varje dag i en månad snart och förra året kanske dom var här nån gång i månaden bara
Var ute å körde med morsans framhjulsdriva opel en stund förut, var ungefär 7-8 st bilar ute på isen och sladda såg jag. Några epor också
Man blir ju sjukt sugen
ReijuMrx skrev:snodde du morsans bil eller satt hon bredvid ?
hon satt bredvid när jag körde vid stugan iaf
Men man får sladda lite för henne iaf, dock är de inte så lätt med en sleten framhjulsdriven bil på en jättesmal grusväg (:
fast jag får typ köra runt med den utanför huset här hemma lite, hon vet ju att jag kan köra så ^^
ska göra epan ospärrad och ska sätta tillbaks vajern som man rycker i men vet inte hur den ska tillbax :S han som jag köpte den av sa att du lägger i lågväxel elr back sen trycker du in koppling och drar i vajern så ska det falla ner en kula som spärrar 3an och 4an. Så vart kan den hära "kulan" vara i växellådan!? Det är en gammal hederlig m40 låda!
ReijuMrx skrev:har ni epa.åkare råkat ur för frabror blå någongång än då ?
har bara blitt stannad en gång å då var det typ en random kontroll när man fick blåsa i en sån där alkohol mätargrej och så ville dom se legitimation och traktorkort
Vad tycker ni jag ska ha för tralla då ?
10-15 k tänkte jag lägga ut. La alldeles för mycket på moppen för det skicket så har redan förlorat en hel del.
Gärna fin ändå och ngn som funkar bra i alla väder (:
meanzick skrev:Vad tycker ni jag ska ha för tralla då ?
10-15 k tänkte jag lägga ut. La alldeles för mycket på moppen för det skicket så har redan förlorat en hel del.
de du får för det priset är väl en duett, 142, 240 eller 740 (med ombesiktning) så ja tycker nog att du köper en 740 med ombes och sätter upp dubbla låder å lagar lite rost (det är oftast det som ska göras) sen besiktar den och har en pålitlig tralla =) annars är ju en 142a med b20 aldrig fel min har startat utan problem varje dag sen ja köpte den så dom är åxå pålitliga
kapade 240in längst upp var ju rätt okej men det kortade 240in får du absolut inte köpa xD så jävla fult med kortade xD 140in var ju rätt frän med bara du byter huv haha fast du får nog räkna med att ha ett scoop på huven eftersom de sitter en b23 i om ja inte minns fel