De värsta med tvåtaktarna är ju att man inte kan åka jämngas en stund för då blire motorras

skitdrygt, så enligt mej ä tvåtaktsmotarder bara bra som sprintleksaker
Ska man åka långt så får man stryketräna vänsterhanden ^^
Dyr service också, en kolv var 50:e timme / ca var 400:e mil... Kolv = 1500 spänn har ja för mej...
Då gäller de att man kan mecka själv för o lämna in är svindyrt
Men ett stort plus förstås = skitskoj
Fyrtakt är bra på alla sätt, låg förbrukning, minimal service ( bara byta olja lite då o då ), skön o åka långt på, skitbra om man vill stunta, o säkert mer... Enda minus är lite klenare motor tyvärr ....
SKa du köpa 2-takt så håller ja på ktm
Snyggaste 4-taktaren är ju lätt Derbi <3 dom där xt, xr osv ser ju ut som kattskit, och den nya yamaha motarden liter inte ja på i alla fall...
Sen kortet då:::::
Ja förstår inte hur man gör för att landa på 10k... Ja fick mitt kort för lite över 6 k...
Man kan i teorin klara sig på kanske 2500, om man gör allting själv
De borde gå att luska ut mått o sånt på upkörningsbanan för balans nånstans på nätet, de är den svåra delen. Den vet typ bara skolorna exakt hur den ska se ut och de ä dåli beskrivning i boken..... Stadskörning är ju bara att du övar med ett päron
