Guider om Derbi motor?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Daanne
Avstängd

Guider om Derbi motor?

Inlägg av Daanne »

Hej alla här på Twostrokerider.

Jag skulle kunna erbjuda mig att göra guider hur man byter vev , tändning , lagerbyte m.m

Ni kan säga vad för typ av guide ni vill ha så ska vi kunna ordna det.

Mvh Daanne
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

gör några enkla och bra förklarade guider om t.ex. hur man byter topplockspackning på org-cylindern, hur man byter vev och vev- och ramlager :)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:gör några enkla och bra förklarade guider om t.ex. hur man byter topplockspackning på org-cylindern, hur man byter vev och vev- och ramlager :)
Byta topplockspackningen är busenkelt, du bara skruvar av topplocket med dem fyra skruvarna som sitter högst upp på cylindern, sen är den av och då byter du bara packningen och sätter tillbaka topplocket som det var, rätta mig om jag har fel.
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:gör några enkla och bra förklarade guider om t.ex. hur man byter topplockspackning på org-cylindern, hur man byter vev och vev- och ramlager :)
Byta topplockspackningen är busenkelt, du bara skruvar av topplocket med dem fyra skruvarna som sitter högst upp på cylindern, sen är den av och då byter du bara packningen och sätter tillbaka topplocket som det var, rätta mig om jag har fel.
okej, men mina skruvar som håller i topplocket sitter som berget.. får inte av dom :roll: dom har t.om. börjat gå sönder lite bara för att jag dratt så hårt jag kunnat :(
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
okej, men mina skruvar som håller i topplocket sitter som berget.. får inte av dom :roll: dom har t.om. börjat gå sönder lite bara för att jag dratt så hårt jag kunnat :(
Det bästa är att lämna in den till åf och säga att du bara vill byta topplockspackningen, dem fixar det nog ganska snabbt och billigt.

Sen så ska man ju inte spänna åt dem för mycket/lite sen när du monterar tillbaka topplocket.

Men varför ska du byta den packningen? Läcker det eller liknande? För det gjorde det på min för en vecka sen och då var det packningen som var problemet.
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Använd spärrskaft vid topplocket. Hur enkelt som helst.

Blir troligen sätta in ny vev i polarens Motor. Då kan jag ta lite bilder och förklara hur man gör.
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:Det bästa är att lämna in den till åf och säga att du bara vill byta topplockspackningen, dem fixar det nog ganska snabbt och billigt.

Sen så ska man ju inte spänna åt dem för mycket/lite sen när du monterar tillbaka topplocket.

Men varför ska du byta den packningen? Läcker det eller liknande? För det gjorde det på min för en vecka sen och då var det packningen som var problemet.
okej, lika bra att byta när man ändå renoverar..
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Ska nog byta vev på polarens motor.

Vill ni ha en guide hur man gör?

Ge gärna lite tips vad för guider ni vill se!

Mvh Danne
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:Det bästa är att lämna in den till åf och säga att du bara vill byta topplockspackningen, dem fixar det nog ganska snabbt och billigt.

okej, lika bra att byta när man ändå renoverar..
så länge det inte läcker därifrån eller liknande så ska inte den packningen behövas bytas :wink:
jarane
Elmoped

Inlägg av jarane »

Gör en guide om allt du gör, det finns alltid folk som behöver hjälp.
Låst