jag skulle plugga ur om jag vore som duSachs skrev:kan man få bättre axx utan att köpa dyra saker eller saker som gör att det syns att den inte är orginal?? isf vad? ska helst inte vara svårt heller eftersom jag inte kan så mycket
Visste inte att deet var en scooter, han skrev ju inte vad det var för moped.maximannen skrev:det är en scooter, i och för sig så sitter det ju drev i växellådan men tror inte att han vill byta dom med tanke på att han skrev att han inte kunde så mycket.DerbiSM skrev:Dreva om den
Sen så är det inte så stor ide att byta på en original scooter
ligger ju i scooteravdelningenDerbiSM skrev:Visste inte att deet var en scooter, han skrev ju inte vad det var för moped.maximannen skrev:det är en scooter, i och för sig så sitter det ju drev i växellådan men tror inte att han vill byta dom med tanke på att han skrev att han inte kunde så mycket.DerbiSM skrev:Dreva om den
gick inte in där när jag svarade, gick in på första sidan.maximannen skrev:ligger ju i scooteravdelningenDerbiSM skrev:Visste inte att deet var en scooter, han skrev ju inte vad det var för moped.maximannen skrev: det är en scooter, i och för sig så sitter det ju drev i växellådan men tror inte att han vill byta dom med tanke på att han skrev att han inte kunde så mycket.
den har ingen v-ringReijuMrx skrev:plugga ut eller dra v-ringen, men de ger inte så mycket axx, mest topp!
det är inte bara att trycka i de lättaste vikterna som du hittar för att få bättre acc, den kommer gå skit och övervarva som fan innan den växlarHjälmeN skrev:Du kan ju börja med att ta bort alla strypningar som finns på mopeden. Dom flesta strypningar gör ju ofta bara så att det blir snabbare toppfart, inte axx.
Om du orkar kan du ju ta reda på vilka strypningar som stryper ditt axx mest. Sen kan du ju kolla guiden om hur du byter variatorvikter till mycket lättare. Då kommer det bli skönt axx men kanske ändå att den stryper i toppfart.
Annars är det bara att ta bort alla strypningar som finns på mopeden. Och sen byta variatorvikter bara
Precis. Ber om ursäkt för att jag skrev lättare vikter. Det måste ju så klart vara rätta lättare vikter :Dmaximannen skrev:det är inte bara att trycka i de lättaste vikterna som du hittar för att få bättre acc, den kommer gå skit och övervarva som fan innan den växlarHjälmeN skrev:Du kan ju börja med att ta bort alla strypningar som finns på mopeden. Dom flesta strypningar gör ju ofta bara så att det blir snabbare toppfart, inte axx.
Om du orkar kan du ju ta reda på vilka strypningar som stryper ditt axx mest. Sen kan du ju kolla guiden om hur du byter variatorvikter till mycket lättare. Då kommer det bli skönt axx men kanske ändå att den stryper i toppfart.
Annars är det bara att ta bort alla strypningar som finns på mopeden. Och sen byta variatorvikter bara :wink:
vikterna är precis som ett munstycke, du måste ha rätt annars så går moppen kasst :D
jaa, menar såklart att han ska byta enr lite i taget och prova sig fram, inte slänga på svinlättamaximannen skrev:kolla mitt inlägg överReijuMrx skrev:om du inte vill strypa av avgasröret kan du bara byta vikter till lättare![]()
däremot brukar det sitta lite för tunga vikter i original
Prova att byt ner dig några steg bara
nu för tiden heter de ju 25 moppe, men de får gå 32 km/h så allt över de är olagligtJohanG skrev:Är det olagligt att göra så den har bättre axx men toppar typ 45?
Jag har en 30 moppe, och den går 70 atm.
Skall trimma ner den till 52 KM Precis då räknas den inte som trimmad eller?
För det är inte kul att köra trimmat när man ser typ 5-6 poliser varje dag:)
Fan då.ReijuMrx skrev:nu för tiden heter de ju 25 moppe, men de får gå 32 km/h så allt över de är olagligtJohanG skrev:Är det olagligt att göra så den har bättre axx men toppar typ 45?
52km/h gäller ju för EU-moppar !
köp en multivariator..då kommer den axxa bättre..Sachs skrev:kan man få bättre axx utan att köpa dyra saker eller saker som gör att det syns att den inte är orginal?? isf vad? ska helst inte vara svårt heller eftersom jag inte kan så mycket
förståligt xD hahahaJohanG skrev:Fan då.ReijuMrx skrev:nu för tiden heter de ju 25 moppe, men de får gå 32 km/h så allt över de är olagligtJohanG skrev:Är det olagligt att göra så den har bättre axx men toppar typ 45?
52km/h gäller ju för EU-moppar !
Orkar helt seriöst inte och sitta o köra i 25 km/h xD hahaha..