Är så att jag tänkte dra iväg och träna och tankade moppen, hällde i olja osv, kan ha blivit lite mkt ungefär 0,2dl mer än vad som skulle i men borde inte göra någonting tänkte jag.. Startade den och gasade lite på tomgång och verkade som vanligt sen började den blurra helt plötsligt när jag gasade och la sedan av efter ett tag..
Nu vill den inte heller starta.. Tändstiftet har gnista osv..
Setupen är: TP 75c, tk rör, 21 förgasare, insug, membran osv..
Testa att lägga i en växel och hitta nån närliggande lagom brant backe och rulla ner den. När du har tillräkligt med fart så släpper du kopplingen och låter den rulla tills du känner att den nästan startar.
Om den startar när du rullar ner den så använd bara 1/4 gas ungefär eller inget alls.
Och om du känenr att den håller på att dö när dus tår stilla så hoppar du av och springer fort som attan med den på plan mark.
Parden_Gökbo skrev:Testa att lägga i en växel och hitta nån närliggande lagom brant backe och rulla ner den. När du har tillräkligt med fart så släpper du kopplingen och låter den rulla tills du känner att den nästan startar.
Om den startar när du rullar ner den så använd bara 1/4 gas ungefär eller inget alls.
Och om du känenr att den håller på att dö när dus tår stilla så hoppar du av och springer fort som attan med den på plan mark.
Kan vara lite problem att hitta en sån backe här om jag ska vara ärlig Testat att springa igång utan några framsteg.
den startade inte när du försökte rulla igång den? Testa att rengöra stiftet och funkar inte det så bytt de, om inte de heler funkar så kan du kolla om du fått skit i förgasaren..