Gissa hastigeheten :)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Gissa hastigeheten :)

Inlägg av bombmannen »

Nu kör jag med denna set up ,

Org förgasare : 12mm ,
Hebo sport luffilter

Urpluggat rör, samt borttagen katalysator

13/53 drevning

Den går i över 70 så mkt vet ja :P
-----------------------------------------------------------------------------------------
Här är mitt trimm som ska beställas ,
Gianelli 2t , Dellorto 19mm förgasare , sen ett nytt membran, 13/53 drevning
vad tror ni den gör med denna setupen :P?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Vad har du för moppe? Med en Derbi får du upp den i 90-95 (egna erfarenheter)
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

själv har jag fått den i 80 med bara giannelli och en väldigt dåligt bestyckad 16mm och med ett större bakdrev (mer axx) så 95 låter hellt vettigt om inte kanske det är möjligt att få lite till ur den :)
Bild
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

Cross-moppar är fan sjuka
Hade jag gjort så på min scooter så hade den gått i typ 60 8) 8)
Bild
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

90
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

har en Derbi Senda 99 , :)))
x255z3D
Svårstartad skrothög

Inlägg av x255z3D »

har en kompis som körde nån form av Rieju med gianelli, orginal förgasare o tyngre drevning
den drog 96 på gps ;)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Jag vill ha bevis på att den gör 90-95 med 12mm förgasare :shock:
Bild
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

vem har sagt något om en 12mm?
Bild
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

hahaah, fucko xD
<---- :)
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

Märks ju att det är många som kan sitt här inne när man kollar på svaren i tråden. :ZZZ:

Ont: Runt 70-75 max. Och sportluft kan du inte räkna in som en effektökare med det du kör på din moppe. Det enda sportluft gör för dig är att sluka massa extra bensin..
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Notn4 skrev:vem har sagt något om en 12mm?
För det stog orginal och det är de på drac så därför svarade han 12mm
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Notn4 skrev:vem har sagt något om en 12mm?

Detta skrev trådksparen

bombmannen skrev: Org förgasare : 12mm ,
Hebo sport luffilter

Urpluggat rör, samt borttagen katalysator
Bild
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Om det är urpluggat orginal så skulle jag gissa på 70-75 med effekt 90-95
Till din kommande setup skulle jag valt en 17,5 mm förgasare dricker mkt med en 19 och lite förstort för orginal cylindern men om du ska köpa en 70cc senare kan det va bra med en 19mm
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

100% avstrypt originalrör och rätt drev på en x-treme så kan moppen komma upp mot ca 85 på mätaren...

Och ingen käftar emot för ja har själv testat
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

KUL PÅ HJUL´s drac gjorde 68 med dragen plugg och uppborrad luftburk det är inget han säger då jag ox¨zå provat den
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

bensinskalle skrev:100% avstrypt originalrör och rätt drev på en x-treme så kan moppen komma upp mot ca 85 på mätaren...

Som annars brukar kallas för glädjemätare. :wink:
knutte_93
Svårstartad skrothög

Inlägg av knutte_93 »

jag skulle gissa på 75-80 :?
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Parden_Gökbo skrev:
bensinskalle skrev:100% avstrypt originalrör och rätt drev på en x-treme så kan moppen komma upp mot ca 85 på mätaren...

jag tror mer på bensinskalle faktiskt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Parden_Gökbo skrev:

så säg ca 80 verkliga ;) Men ja vill också påpeka att motorn gick illa och ja körde med strypt cdi så de går nog att plocka mer ;)
Live slow - Die whenever
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

bensinskalle skrev:
Parden_Gökbo skrev:

så säg ca 80 verkliga ;) Men ja vill också påpeka att motorn gick illa och ja körde med strypt cdi så de går nog att plocka mer ;)
Jo, alla motorer går ju alltid dåligt enligt folk. Börjar bli ganska less på den ursäkten vid det här lagret nu.

Man kan ju alltid drömma..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Parden_Gökbo skrev:
bensinskalle skrev:
Parden_Gökbo skrev: Som annars brukar kallas för glädjemätare. :wink:
Jo, alla motorer går ju alltid dåligt enligt folk. Börjar bli ganska less på den ursäkten vid det här lagret nu.

Man kan ju alltid drömma..
Den hacka och blöddra ;) De va en polares moppe, och den gick så illa så han kom inte hem, så hans farsa fick komma o hämta ;) Va nåt konstigt i tanken tror ja....

Tror du mej nu ;) ?
Live slow - Die whenever
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Parden_Gökbo skrev:

MAX 10km/h mätaren visar exkta, och tror inte ens det är så mycket. Bensinskalle har helt rätt om att en x-tream kan gör upp mot 85km/h med ett helt avstrypt rör!

En kompis hade en Derbi Senda och den hade ett helt avstrypt rör och andra drev, och den gjorde upp mot 90km/h på mätaren och den hade självklart ostrypt cdi.. och nej jag överdriver inte, den gjorde de!

Sen så vet vi inte om den va helt orginal heler, men de tror han.. dreven va inte orginal också hade den ostrypt cdi, de är de enda vi vet=) men sen så vet jag inte hur mycket glädjemätare det va, för på min Senda så visar den 60 på mätaren och den är helt orginal..

Men när vi mätte upp med bilmätare gjorde den bara lite mer än 50 :/ så min visar alltså 10km/h för mycket :?
Senast redigerad av Tomaz den 6 februari 2009, 17:01, redigerad totalt 1 gånger.
luddemuregard
Kinaraket

Asså jag fattar fan inte vrf alla jävla idioter startar sånna här trådar ? Fan det är ju som gjort för att det ska bli bråk och ingen kan veta ! Så va fan det är väl förfan bara att testa !
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Rabxorzz skrev:Jag vill ha bevis på att den gör 90-95 med 12mm förgasare :shock:
håller med där alltså ! :shock:
låter sjukt !

okej med 17,5 förgasare och effektrör ...
Nyxorzz
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

luddemuregard skrev:Asså jag fattar fan inte vrf alla jävla idioter startar sånna här trådar ? Fan det är ju som gjort för att det ska bli bråk och ingen kan veta ! Så va fan det är väl förfan bara att testa !
WORD!

Enda vettiga inlägget i denna tråd.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

på mätaren ja..
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

luddemuregard skrev:Asså jag fattar fan inte vrf alla jävla idioter startar sånna här trådar ? Fan det är ju som gjort för att det ska bli bråk och ingen kan veta ! Så va fan det är väl förfan bara att testa !
och det är juh ni som börja bråka om att det är onödigt och att det bara är o testa så om det inte är bråk redan så blir det de när ni kommer med era onödiga inlägg
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Dt_pojken^^ skrev:
och det är juh ni som börja bråka om att det är onödigt och att det bara är o testa så om det inte är bråk redan så blir det de när ni kommer med era onödiga inlägg
fast ändå håller man ju med ludde?

när ska dessa onödiga trådar sluta skapas !!?!
Nyxorzz
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

Dt_pojken^^ skrev:
Kan du formulera om ditt inlägg så man iallafall förstår vad du skriver.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

ReijuMrx skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
fast ändå håller man ju med ludde?

när ska dessa onödiga trådar sluta skapas !!?!
jo ibland t.ex. ungdomar diskuterar trimning-tråden den är fganska onödig för där behöver man inte hjälp med ngt...

men för det första är det inte alla som har hastighetsmätare och för det andra kanske man vill att den ska gå i t.ex. 90 km/h och ska köpa saker så har man en liten idelista och undra vad den gör med det och så kommer vissa och tycker det är onödigt
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Parden_Gökbo skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
dom som tycker man är korkad för att man kanske inte är så bra på att uppfatta hur snabbt den går och inte har ngn mätare tycker ni tydligen är korkade eller??
Parden_Gökbo
Varnad

Inlägg av Parden_Gökbo »

Dt_pojken^^ skrev:
Parden_Gökbo skrev:
Dt_pojken^^ skrev:och det är juh ni som börja bråka om att det är onödigt och att det bara är o testa så om det inte är bråk redan så blir det de när ni kommer med era onödiga inlägg
dom som tycker man är korkad för att amn kanske inte är så bra på att uppfatta hur sanbbt den går och inte har ngn mätare tycker ni tydligen är korkade eller??
Lär dig svenska så man förstår vad det är du skriver. :S

Vart har jag påstått att man är korkad?

Tycker bara att man får ta och använda skallen och tänka till lite själv och inte ljuga för sig själv och andra så jävligt.

Det många gör är att ge andra personer falska förhoppningar om att en avstrypt moppe med 12mm förgasare kommer göra 90+ vilket aldrig kommer att hända.

Det är då man blir stämplad som fucko, myttare and so on = Noll koll.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Parden_Gökbo skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
Parden_Gökbo skrev: Kan du formulera om ditt inlägg så man iallafall förstår vad du skriver.
dom som tycker man är korkad för att amn kanske inte är så bra på att uppfatta hur sanbbt den går och inte har ngn mätare tycker ni tydligen är korkade eller??

Tycker bara att man får ta och använda skallen och tänka till lite själv och inte ljuga för sig själv och andra så jävligt.

Det många gör är att ge andra personer falska förhoppningar om att en avstrypt moppe med 12mm förgasare kommer göra 90+ vilket aldrig kommer att hända.

ja det förstår jag oxzå tänkte mest på ludde som tyckte det var onödigt att göra alla trådar

edit ändrade faktiskt så att det var rätt
luddemuregard
Kinaraket

Dt_pojken^^ skrev:
Parden_Gökbo skrev:
Dt_pojken^^ skrev:dom som tycker man är korkad för att amn kanske inte är så bra på att uppfatta hur sanbbt den går och inte har ngn mätare tycker ni tydligen är korkade eller??

ja det förstår jag oxzå tänkte mest på ludde som tyckte det var onödigt att göra alla trådar

edit ändrade faktiskt så att det var rätt
Aa men det är ju det jag menar när man startar en sån här tråd så är det ju bara massa jävla fockon som säger det gör 120+ med tk och 12/52 drevning ingen kan veta exakt så det är ju fan bara att testa blir det för mkt så kna man väl fan strypa den och blir det för lite så köp mer !
Malossi hyper racing
Låst