DraceN^ skrev:Tja, vilken e den bästa 80cc som inte är sport men har också jävligt bra kvalite och är slitålig till AM6
polini guss är bästa brukscyllen. Bäst kvalité/prestanda på den =) håller för mycket och håller länge
är inte den sport?
Jo, han har inte heller sagt något annat så
Ska du ha en bruks-cylinder får man räkna med att lira sport. Eventuellt att man lirar MHR-kitt med en mindre förgasare då MHR arbetar på inte fullt så höga varv som övriga midrace/hyper-cylindrar,
chifen skrev:
polini guss är bästa brukscyllen. Bäst kvalité/prestanda på den =) håller för mycket och håller länge
är inte den sport?
Ska du ha en bruks-cylinder får man räkna med att lira sport. Eventuellt att man lirar MHR-kitt med en mindre förgasare då MHR arbetar på inte fullt så höga varv som övriga midrace/hyper-cylindrar,
kallepalle skrev:men gussen är en riktigt fin sportcylinder med relativt låg effektkurva och den funkar skitbra med tex ett metrakit sp som brukscylinder
Okej jag har sp rör och 21mm fögg så va tror du den kmr göra då?
nä men jag skrev att jag inte ville ha sport....
går betydligt bättre än 70cc sport ändå 21mm förgasare räcker gott och väl för brukskörning bara du bestyckar rätt.
Toppfart beror på drevning och hur duktig du är på inställningar Nya lameller och fjädrar är att rekomendera. Har mopeden gått långt bör du överväga ny vev.
SM-LoD skrev:
nä men jag skrev att jag inte ville ha sport....
går betydligt bättre än 70cc sport ändå 21mm förgasare räcker gott och väl för brukskörning bara du bestyckar rätt.
Toppfart beror på drevning och hur duktig du är på inställningar Nya lameller och fjädrar är att rekomendera. Har mopeden gått långt bör du överväga ny vev.
vev är bytt och lammeller drev e 13/50 så va tror ni?
kommer nog landa på cirka 100-105km/h utan att plåga ihjäl den Det du kommer vara mest nöjd över är effektregistret och det fina axxet du kommer få, riktigt fint drag kommer det bli
fyfan va du e rolig asså att du inte blit ståupp komiker
Har redan skickat ett pm om detdär så ingen idé att tjaffsa om det Något annat du undrar över eller har du fått svar på det du önskade. Om det är så kan tråden låsas så vi slipper onödigt tjaffs och en tråd som ligger ivägen =)
fyfan va du e rolig asså att du inte blit ståupp komiker
Har redan skickat ett pm om detdär så ingen idé att tjaffsa om det Något annat du undrar över eller har du fått svar på det du önskade. Om det är så kan tråden låsas så vi slipper onödigt tjaffs och en tråd som ligger ivägen =)