RiejuForce skrev:Parden_Gökbo skrev:Robiin937 skrev:
okej , men grejen är den att jag kan liksom inte byta vev:P
Om du inte kan byta vev så är det smartast att du lämnar in motorn till ett företag så byter dom åt dig.
Om du börjar pilla själv så kan du ha oturen att tappa bort massa schims (små tunna brickor) som ska sitta i lådan and so on.
Speciellt på AM6 som är en lite knepigare motor en EBE/EBS och D50BO att mecka med så underlättar du bara för dig själv om du lämnar in motorn, och då vet du att det blir ordentligt gjort också.

Du behöver inte byta vev!!
Enligt dig ja. Men vad har du för erfarenheter av motorer igentligen?
Så som jag tolkar dig är att du säger att det är bara att dra på cylindern och dra ut och köra.
För eller senare kommer grejerna att pajja, och det är bara prat om några dagar här om han är han tur.
Chansen att man bögkör med en Manston Replica 70cc är obefintlig, och en sån körning sliter på lagrena osv..
Då är det bättre att slänga i en vev som är balancerad till högre varv och ett par nya fräsha C3 lager så kan man gasa och köra hur fan man vill sen utan att behöva oroa sig för att grejerna ger vika.