Hastighetsmätar problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Hastighetsmätar problem!

Inlägg av viper »

Tjena tjena då, Har en Beta rr -02 med AM6 som hastighetsmätaren har pajjat totalt på, men jag tror inte det är wiren för den är relativt hel.

En sak jag märkte var att det stack ut nån metall bit från framhjulet mellan gaffeln och själva hjulet, den höll på att rispa upp hela hjulet. Så jag klippte bort den med en plåtsax. Kan det ha varit någonting med det? Det är ju betan med analog mätare...

Tacksam för snabba svar :D :oops: :oops:
"Titta! Kakan rör på sig!"
Användarens profilbild
rieju david
Elmoped

Re: Hastighetsmätar problem!

Inlägg av rieju david »

viper skrev:Tjena tjena då, Har en Beta rr -02 med AM6 som hastighetsmätaren har pajjat totalt på, men jag tror inte det är wiren för den är relativt hel.

En sak jag märkte var att det stack ut nån metall bit från framhjulet mellan gaffeln och själva hjulet, den höll på att rispa upp hela hjulet. Så jag klippte bort den med en plåtsax. Kan det ha varit någonting med det? Det är ju betan med analog mätare...

Tacksam för snabba svar :D :oops: :oops:
oj de var inte bra du klippte av den för den ska sitta innåt vikt mot fälgen och snurra med fälgen :( det e nämligen den som mäter hastigheten när den snurrar med däcket
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

:oops: hehe ojdå, då blire till att skaffa en ny sån då? eller kanske en digi mätare, fast jag har ju inget batteri på moppen så de får nog lösas på nåt sätt :o hur mycket kan en sådan kosta hos ÅF? :roll:
"Titta! Kakan rör på sig!"
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

viper skrev::oops: hehe ojdå, då blire till att skaffa en ny sån då? eller kanske en digi mätare, fast jag har ju inget batteri på moppen så de får nog lösas på nåt sätt :o hur mycket kan en sådan kosta hos ÅF? :roll:
Åf vet jag inte men de finns ju för kanske 800-1000 kr annars. Men de är ju inte bara att koppla in ett batteri ;)
Tillhör mille!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

klippte du av den så är de inte konstigt att mätaren inte funkar, men du kan ju gå till åf och fråga vad en sånn kostar och om du inte vill/kan koppla in den själv så kan du ju också fråga hur mycket dem tar för att göra de.

Brukar vara ganska dyrt att fixa de hos åf, så om du kan göra det själv eller så kanske någon du känner kan sånt. Annars kan du också köpa digital hastighetsmätare, då tror jag man oftast får med en sånn :wink:

mvh
Låst