det är en gjutjärns cylinder Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
det är en gjutjärns cylinder Rekomenderas starkt, riktigt bra sportcylle! Förmodligen den starkaste sportcylindern på marknaden samt håller bra kvalité
Okej ska önska mig den när jag fyller år:P men hur tror den kmr gå med pro-race rör och 21mm fögg
så jävla fint register har den där cylindern. riktigt prisvärd.
satsa på 24mm förgasare istället och glöm inte att köpa nya kopplingsfjädrar också!
Satsa hellre på ett sp rör eller polini forrace till den cylindern, stämmer mer överense med cylinderns effektkurva. 21mm funkar helt klart, behövs inte så mycket större om man inte är och jagar det mesta du kan få ur, du tjänar också in soppa pengar på en 21mm Nya lameller och fjädrar är att rekomendera
chifen skrev:
så jävla fint register har den där cylindern. riktigt prisvärd.
satsa på 24mm förgasare istället och glöm inte att köpa nya kopplingsfjädrar också!
VooDoo skrev:frågan var alltså om 21mm förgasare var för stort till barikit 50cc:P
21 mm är nog för stort, klart de går men de är nog svårt att få den o gå rätt o de ger nog mindre effekt... Ja skulle ha använt 17,5-19mm, då blir det förmodligen goare bottendrag och den går kommer säkert gå bättre
19 mm duger bra till 70 cc också
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kör med mk handmade och Hebo escape bufanda med orginal förgasaren
kan det vara anledningen till att den går så ojämnt på ungefär halvgas?
hur stor förgasare bör jag ha ?
nej munstycket är iallafall bra inställt...
men ska jag testa att höja nålen?, det är väl då den får mer bensin?
för den lär ju inte få för för mycket iallafall eftersom jag kör med borrad luftburk blandannat
edit: om nån ser det här som har en förgasare till salu så är ja intresserad
Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
Ukno skrev:Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
Ukno skrev:Tja tror ni att orginal veven på min mrx 06 med mk thrower rör och Hebo membran som har gått ca 600 mil pallar mk handmade 70cc ? och kan orginal vevstaken bli för kort/lång till den cylindern? jag vill bara vara säker på det om jag ska köpa en.
varför skulle staken bli för kort? Skillnaden på cylindrarna är borrningen på dem. Dessutom förändrar inte längden på vevstaken slaglängden, placeringen av staken förändrar slaglängden Det är inga probliem, kör på!
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte alls förstår ngn??? fråga annars
hahahaha skitdåligt förklarat ingen av oss visste hur vi skulle formulera det
han undrar hur man får bort kolvbulten när den fastnat typ på halva vägen alltså det är som om kolvbulten är för stor för nållagret men lagret är orginal för det andra vi köpte passar inte alls förstår ngn??? fråga annars
nej, men låter konstigt ifall du bara får i kolvbulten halvvägs`? :S, har du testat att trycka till den? har varit med om att det kan gå trögt ibland, nu menar jag inte att du ska använda våld eller nåt.
asså när vi skulle "slå" dit den så fassna den precis innan de kom igenom så de sticker ut ca 1-2mm från kolven och går inte o rubba på nått sätt vi försökt.
Ta en insektsnyckel och pressa med i ena öppningen