Dt_pojken^^ skrev:tja funderar på o bygga en a-traktor av en 740 jag undrar om man måste ha dubbla lådor eller det bara räker med att spärra växlarna??
Dt_pojken^^ skrev:tja funderar på o bygga en a-traktor av en 740 jag undrar om man måste ha dubbla lådor eller det bara räker med att spärra växlarna??
dubbla lådor är ett måste
okej är det dyrt och svårt?? å fixa
dyrt å dyrt vet ja inte men du behöver ju en extra växellåda men ja har ingen erfarenhet om att göra dubbla lådor så ja vet inte
dyrt å dyrt vet ja inte men du behöver ju en extra växellåda men ja har ingen erfarenhet om att göra dubbla lådor så ja vet inte
går nog på max 1000 spänn men om du vill ha det bra å vibbrationsfritt så är de ingen lek men du kan ju sätta upp dubbla låder som du bara har under bessen sen tar du bara bort den bakre
Dt_pojken^^ skrev:okej är det dyrt och svårt?? å fixa
går nog på max 1000 spänn men om du vill ha det bra å vibbrationsfritt så är de ingen lek men du kan ju sätta upp dubbla låder som du bara har under bessen sen tar du bara bort den bakre
jao de e så man ska göra fan mina lådor e fina tycker ja vibrerar inte alls mkt om de äns gör de har inte märkt de haha
volvo_adde skrev: dyrt å dyrt vet ja inte men du behöver ju en extra växellåda men ja har ingen erfarenhet om att göra dubbla lådor så ja vet inte
jao de e så man ska göra fan mina lådor e fina tycker ja vibrerar inte alls mkt om de äns gör de har inte märkt de haha
okej gött de =) ja ska sätta upp dubbla till sommarn för de är lika bra så att inte lämpet ryker nu när de typ bara är ett år kvar te körkort
ska nog köpa en 142 istället och bygga om och köpa en låda på ngn skrot i närheten och länmna in den til ngn som kan göra det eller så får pappa och brosan fixa det båda har jobbat med fordon och har gått fordonsprogrammet
Dt_pojken^^ skrev:ska nog köpa en 142 istället och bygga om och köpa en låda på ngn skrot i närheten och länmna in den til ngn som kan göra det eller så får pappa och brosan fixa det båda har jobbat med fordon och har gått fordonsprogrammet
okej men köp en 740 å bygg om å sen sälj den dyrt som alla andra
kommer nog inte bli ngn tralla på ett tag då jag antagligen ska byta bort moppen mot en anna och fixa den å sälja och sen blir det raktor
typ i april när mopparna är lättsålda:D
Dt_pojken^^ skrev:kommer nog inte bli ngn tralla på ett tag då jag antagligen ska byta bort moppen mot en anna och fixa den å sälja och sen blir det raktor
hehe okej lycka till men tänk på det är nu trallorna e billiga de blir dyrare framåt våren
Dt_pojken^^ skrev:kommer nog inte bli ngn tralla på ett tag då jag antagligen ska byta bort moppen mot en anna och fixa den å sälja och sen blir det raktor
hehe okej lycka till men tänk på det är nu trallorna e billiga de blir dyrare framåt våren
har du rätt i får se hur jag gör... fan nu blev det svårt...
har du rätt i får se hur jag gör... fan nu blev det svårt...
tjenare tsr's räägers ^^ ja tänkte bara höra om de finns någon vänlig liten person som säljer färdiga dubbla växellåder som ska passa på en 142a hör av er till mej iså fall =)
XZeroxz skrev:en till noob fråga, om jag köper en a-traktor som har vart besiktgad för länge sen å sen blivt avställd måste jag besiktga den när jag ställer på den?
ja de är bara att ställa på den å köra om inte den tidigare ägaren har blitt tagen av polisen å fått ombesiktning för då måste du besiktiga den igen
haha va i garaget å höll på med trallan idag.. fan allt gick fel först tog gasen till svetsen slut, sen börja vinkel slipen brinna ( sån där billig skit från jula ) sen gick proppen.. sen orka ja inte mer så sluta
haha
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
haha va i garaget å höll på med trallan idag.. fan allt gick fel först tog gasen till svetsen slut, sen börja vinkel slipen brinna ( sån där billig skit från jula ) sen gick proppen.. sen orka ja inte mer så sluta
haha
Haha ^^
Vi får hoppas att den blir klar till festivalen. ;D
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
haha
Haha ^^
Vi får hoppas att den blir klar till festivalen. ;D
hahah jadå mt5wubb festivalen
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
BASSE skrev:
haha
Skönt när verktygen och maskinerna sammarbetar med oss !
haha
hahahaa lyckad dag med andra ord ?
haha aa väldigt lyckad haha
ReijuMrx skrev:
BASSE skrev:
haha
Skönt när verktygen och maskinerna sammarbetar med oss !
haha jo trökigt när man själv inte är den svaga punkten så att säga:P
Ang ta isär bakdämparen