Hej! Jag har en Rieju drac -02 som jag har lämna in på lackning. men ramnr är inte så djupt att de går att slipa på de för då försvinner de, och nr sitter på styrkronan så om de inte lackas kommer de se fult ut. Va ska ja göra för att de inte ska se så fult ut? ja vill inte slipa bort de och få en olaglig moppe. Kan man lacka allt runt de och sen täcka över de med nått? ramen ska bli svart.
mest logiska vore nästan att fråga lackerarn, känns som han/hon borde kunna sånnt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:mest logiska vore nästan att fråga lackerarn, känns som han/hon borde kunna sånnt
'
De var han som sa till mig att de inte går att lacka de för nr är stansat i ramen men de är inte stansat så djupt så slipar man på de så försvinner de och ja vill inte ha en ram utan ramnr.
får gör de om man inte kan göra på nått annat sätt. tror ni att de kommer se förjävligt ut eller smälta in? tar självklart samma färg på tejpen som på ramen
Hej du får stansa om nummret det är inte olagligt!! Så länge det sitter på samma ställe du får aldrig flytta ett ram nr!! + med det ni sa innan om att då kan man ju skriva vad som helst ja men om du skriver hej vad tror du polisen säger då?? Men står det att det är ditt ram nr på rammen så kan dom inte göra nått åt det!! det är bara att lacka och om du tycker att nr inte syns så är det bara att stansa i lite tydligare så att polisen ser vad det står! Och som sagt det är inte olagligt men det är dyrt med stans hylsor om du ska ha det o se bra ut eller så går du till en verkstad som har stans hylsor. Lycka till!!
Jag ska ringa lackeraren på måndag och höra vad han säger annars får ja lacka allt runt omkring och sätta en svart tejpbit över och hoppas att de inte syns för mycket
Tänk om ni skulle lära er!
"fråge- trådarna" kommer ej låsas om de inte om de inte bryter mot någon regel!
Trådarna ska hållas öppna så att andra kan ta hjälp av tråden!
//Holma