Har en Piaggio mc3 nrg purejet, den har original cylinder och skulle nog behöva ett tändstift som tänder mer än original tändstiftet. Länka gärna ett stift som skulle passa ska antingen vara från startuning, ts elr lelles!
Har en Piaggio mc3 nrg purejet, den har original cylinder och skulle nog behöva ett tändstift som tänder mer än original tändstiftet. Länka gärna ett stift som skulle passa ska antingen vara från startuning, ts elr lelles!
Tack på förhand Oscar
prata med en som jobbar med mopeder och jag tror inte det kmr ge någon efekt .
vet inte ens om det finns
är inte ute efter effekt! ska bara ha så att den tänder har inte fått igång den på 5 månader och har köpt 3 nya stift så skulle vilja testa ett annat och moppeförsäljarna i eskilstuna har jag redan frågat och dom visste inte ett skit
men om den inte har gista och du har tästat me att annat stift så är det inte stiftet kan va att den tänder i fel tilfällen om du har gnista lär det vara cdin so har "fuckat" sig
men om den inte har gista och du har tästat me att annat stift så är det inte stiftet kan va att den tänder i fel tilfällen om du har gnista lär det vara cdin so har "fuckat" sig
finns ingen cdi på inspruts motorer! har ny tändplatta och den där saken som sitter runt den
finns ingen cdi på inspruts motorer! har ny tändplatta och den där saken som sitter runt den
aha insprut då vet jag inte men det borde inte va stiftet
asså fick igång den i 2 sekunder idag sen vill den inte mer det som e bytt på den är. Insprutet, cyllinder, tändplatta och den där saken runt. så det e drf jag tänkte att om man byter till ett starkare stift så kanske de funkar!
steekarn skrev:asså fick igång den i 2 sekunder idag sen vill den inte mer det som e bytt på den är. Insprutet, cyllinder, tändplatta och den där saken runt
den tänder ju inte snabbare för att du har en annan sorts stift , hur "fort" den tänder har ju med och göra hur fort svänghjulet (stavning) snurrar -.-'
har bytt det med ja glömde skriva de bara. och ja stiftet tänder fint men tänkte om man får mer gnista än man kan få med originalstift så skulle det vara bra tror jag
har bytt det med ja glömde skriva de bara. och ja stiftet tänder fint men tänkte om man får mer gnista än man kan få med originalstift så skulle det vara bra
ett stift har inte så stor betydelse så att den gå me ett och inte me att annat
steekarn skrev:asså fick igång den i 2 sekunder idag sen vill den inte mer det som e bytt på den är. Insprutet, cyllinder, tändplatta och den där saken runt. så det e drf jag tänkte att om man byter till ett starkare stift så kanske de funkar!
Ett starkare stift ger ingen starkare gnista utan klarar högre värme, dvs smälter inte lika lätt.
Ett starkare stift används endast vid midrace/hyper byggen. Inte bra å ha på ngn vanlig original motor eller sport setup.