tja jag undrar hur man ska göra med oljan om man ska ha 70cc och 19mm förgasare kan man höja tillförseln på separata på nåt sätt eller måste man blanda med bensinen, hur många % olja ska man ha?
vet inte hur du ser till att få rätt mängd med oljepumpen men oavsett så är det säkrare att blanda själv http://startuning.se/?pages=product&id=3672
skaff dig en sån här, perfekt o ha när man tankar dirr på macken (iallafall för mig som alltid har med den i ryggsäcken)
finns olika mått på den me, ska man blanda 2, 2.5 lr 3 % så är det ett mått för hur många liter bensin man tankar...om du hängde med på vad ja menade
När det gäller att blanda rätt, så ska det egenligen vara exakt, inte liksom typ 3 %, det kanske inte händer något i starten, men i längden håller inte mopeden, om den får för mkt eller lite, här kommer lite info
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
blanda själv!!! är den inkörd annars ta 3,5% i början när du kör in den och gå sen försiktigt ner till 3% när jag körde 2% i dt:n så började det ryka som s*t*n och så fastnade den typ på fulgas så röret började glöda och spotta gnistor och det va bara 2% hhaahah fick fan vädra i en halv dag typ innan röken var väck sry för lite off topic