tjena! har börjat stunta på min fritid å undrar en sak, när ja stegrar och kör i typ 80 graders vinkel så får moppen inte bensin å dör ? nån som vet va som e felet å hur man kan fixa det ?
säkert nåt jättelätt och åtgärda det så idiotförklara mig inte nu
okey, ska köpa ett luftfilter i veckan behöver alla som stuntar vinkla sin förgasare ? låter lite skumt mina kompisar som har orginala moppar har inte behövt göra det
Victor skrev:okey, ska köpa ett luftfilter i veckan behöver alla som stuntar vinkla sin förgasare ? låter lite skumt mina kompisar som har orginala moppar har inte behövt göra det
RiejuForce skrev:jag tror att de typ e när du stegrar så åker all bensin ner längst bak i tanken o den får för lite soppa o däfrör dör den typ
det låter som det mest troliga för ja har inte full tank direkt
man tackar för svaren och jag provar att tanka fullt imorgon och ser om det blir nån skillnad
kan vara ngt avb de dom har skrivigt. mest troligt är väl att bensinslangen från tanken sitter en bit fram på tanken. så den hamnar nästan högs upp när du stegrar. gör ett nytt hål till slangen eller tanka fullt helt enkelt funkar det inte då så mmåste du vinkla förgasarn
Jag har också haft det problemet när jag stunta. Kunde bara köra runt 200-300 meter på bakan sen dog den.
Vad det berodde på var antagligen tanken för hela kranen var placerad för långt ner.
Så gör man bara om det och sätter den längre bak så ska man nog kunna köra lite längre på bakan