Hallllååå vad händer med alla seriösa trådar nu förtiden??

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Hallllååå vad händer med alla seriösa trådar nu förtiden??

Inlägg av Weckis »

Hallå där ute...

Vad händer med forumet???
En massa konstiga trådar om Mp3 spelare, dataspel, oseriösa frågor som retar gallfeber på folk, musik/låt trådar, CS, tjejproblem, sjukfrågor och klassikern "Hur fort kommer min moppe gå med ..... mm mm.
Väntar med spänning när det dyker upp en tråd om smink, för det KOMMER det att göra, garanterat.

Ok det är ett öppet forum, men ska väl ändå hanla om Mopeder-Tuning-trimmning-FRÅGOR KRING DETTA mm.. Tycker att forumet tappat stinget när det gäller det, inte ett projekt som e roligt att följa längre (jo ett par stycken)..
Kanske e det att man vari aktiv för länge, sedan 2006 under att annat namn då jag hade Derbin. Dags att dra vidare kankse?
Tråkigt för det har varit makalöst roligt å fått en jävla massa tips av många, men dom flesta har lämnat detta forum nu...Kan vi inte försöka få ett moppeforum nu igen??

Har jag fel????
Kom gärna med synpumkter, tar även kritik.
Säg till vad som kan ändras för att få ett SERIÖST forum...
Senast redigerad av Weckis den 12 januari 2009, 23:51, redigerad totalt 3 gång.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Tycker med att de blivit lite dålig moppeforum känsla här.. Är minst lika mkt snack om andra saker som om mopped problem osv.. När jag föst kom till forumet för några år sedan var det mkt bättre tkr jag många som var här på den tiden har även försvunnit, lite tråkigt de..
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

ja tkr åxå att trådar om cs å mp3 spelare är lite onödigt :lol:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
Viva-Micke
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viva-Micke »

Måste säga att det finns en del så kallat "onödiga" trådar, men det finns även många roliga/intressanta med...
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Re: Hallllååå vad händer med alla seriösa trådar nu förtiden

Inlägg av Bredmar »

Weckis skrev:Hallå där ute...

Vad händer med forumet???
En massa konstiga trådar om Mp3 spelare, dataspel, oseriösa frågor som retar gallfeber på folk, musik/låt trådar, CS, tjejproblem, sjukfrågor och klassikern "Hur fort kommer min moppe gå med ..... mm mm.
Väntar med spänning när det dyker upp en tråd om smink, för det KOMMER det att göra, garanterat.

Ok det är ett öppet forum, men ska väl ändå hanla om Mopeder-Tuning-trimmning-FRÅGOR KRING DETTA mm.. Tycker att forumet tappat stinget när det gäller det, inte ett projekt som e roligt att följa längre (jo ett par stycken)..
Kanske e det att man vari aktiv för länge, sedan 2006 under att annat namn då jag hade Derbin. Dags att dra vidare kankse?
Tråkigt för det har varit makalöst roligt å fått en jävla massa tips av många, men dom flesta har lämnat detta forum nu...Kan vi inte försöka få ett moppeforum nu igen??

Har jag fel????
Kom gärna med synpumkter, tar även kritik.
Säg till vad som kan ändras för att få ett SERIÖST forum...
Håller med... Jag själv är 18 år gammal, känns som om det inte är lika kul å vara här längre... Kanske för att min egna moped inte funkar, eller så kanske det är för att jag snart har körkort?

Men som sagt, jag håller med om att de har skapats massa onödiga trådar samt att TSR inte längre är så spännande. Kommer ihåg de gammla goda tiderna när det var 110% mopedsnack, då man lärde sig massa häftiga saker. Tycker det är tråkigt att det är så många som har lämnat denna sidan:'( Visst är de kul med nya medlemmar men det är sammtidigt tråkit när man ser att "legenderna" är borta. Jag själv har varit hyffsat aktiv på forumet sedan en lång tid tillbaka.

Men det kanske är dax att gå vidare eller vad säger ni, legenderna?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Vi i crew pratar om detta!

Vi kommer göra allt för att få tillbaka "gamla" TSR men ändå göra de nytt under det nya året!!!
Bild
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Ja det är väldigt synd att det har blivit så här.
Jag lär mig aldrig något nytt längre för att de flesta trådar handlar om "vilka vikter jag ska ha?".
Projekten är heller så roligt att följa pga. att dom flesta projekt bara är en massa styling.(ett par roliga finns det, tex. busungens).
Hoppas verkligen sidan får sig ett lyft till sommaren!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Rabxorzz skrev:Vi i crew pratar om detta!

Vi kommer göra allt för att få tillbaka "gamla" TSR men ändå göra de nytt under det nya året!!!
Alltså, i själva verket, så har det mesta hänt med trådarna sen ni kom TSR crew kom :?
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

håller med där weckis.

för mycket onödiga trådar som egentligen inte fyllernågon funktion!
Nyxorzz
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Håller med weckis till 100%
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jag håller med delvis. men ifall att det bara skulle vara mopedsnack så skulle ju det mesta roliga försvinna? eller har jag fel? de kan ju vara roligt att veta vad folk tycker om annat också? själv tror jag stämningen skulle bli mycket sämre om alla som ni säger "onödiga" trådar försvinner. och därmed skulle vi förlora medlemmar. ngn som håller med?
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Vi på redaktionen förstår problemet. Vi vill göra allt som vi bara kan för att få det mer mopedinriktat. Det som blir svårt för oss är att göra något på redaktionen. Forumet styrs helt och hållet av er medlemmar. Vi vill givetvis ha kvar allt vardagligt snack för det är ett bra sätt att fördriva tid medan man väntar på sitt mopedrelaterade svar t.ex. Men grundiden är ju att ha mopedsnack.

Vi på redaktionen kommer göra allt för att ni får tillbaka det gamla goda. Vad ni än begär, kom gärna med förslag vi kan ordna i princip allt.

Håller just med att sortera upp forumet lite mer och skärma av det vardagliga snacket och mer fokus på moped i överiga forumet.

maila mig på jonas@twostrokerider.se eller skriv på msn redaktionentsr@hotmail.com. Jag är här hela dagarna och lyssnar mer än gärna på era förslag! BOMBADERA MIG, alla ideer är bra ideer.
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Rabxorzz skrev:Vi i crew pratar om detta!

Gött
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

håller med men de är ju en kategori som man kan snacka allt som inte har med mopeder och göra, så de ska man ju göra i den tråden.
tomt
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

kallepalle skrev:jag håller med delvis. men ifall att det bara skulle vara mopedsnack så skulle ju det mesta roliga försvinna? eller har jag fel? de kan ju vara roligt att veta vad folk tycker om annat också? själv tror jag stämningen skulle bli mycket sämre om alla som ni säger "onödiga" trådar försvinner. och därmed skulle vi förlora medlemmar. ngn som håller med?
Klart att jag håller med lite.
Men trådar med lite ironi e ju bara trevligt att läsa och ev, delta i.
Men att skapa en massa onödiga trådar för att få upp sin "status" e helt fel enl mig. Statusen får man genom att göra en seriös tråd eller svarar på en seriös tråd.
Personligen skiter jag i vad "Nickname" har för musiksmak, mp3 spelare, sjukdom eller sexuell läggning. Men blir lite tråkigt att läsa igenom dessa trådar när du gåtr igenom dagens inlägg, vill ju läsa och svara på så många som möjligt. Inte för jag e nått PRO inom mopeder men lite har jag säkert bistått med hopas jag.
Stämmningen blir absolut INTE sämre av att onödiga trådar inte skapas, snarare tärtom skulle jag påstå. Och att det skulle försvinna medlemmar pga att "tråk trådar" försvinner kan jag inte hålla med om. Finns många som lämnat forumet pga att det just blitt så mycket skittrådar.
Gå tillbaka ett år eller två.... Vilket forum detta var, alla hjälpte alla och stämmningen va på topp. Visst fanns det tråktrådar då med, men det har ökat lavinartat!!!!!
Ta och inför ett medlemsskap på prov eller att gör du mer än ett visst antal tråktrådar blir du bannad...
Detta är ju ett moppeforum vet alla, låte det förbli det också.

Detta är vad jag tycker och därför skapade jag denna "tråktråd" :roll:
Klotterplank finns på andra forum..
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

just därför borde det bli en/flera moppe träffar snart! en i varje stor stad eller liten stad! för jag tror inte att de flesta stockholmare åker ner till göteborg för att va på en moppeträff. eller de som bor i norrland åker nog inte till stockholm!

Med nya träffar kommer altid nya roliga trådar! med filmer på träffar, information om sånt man inte viste hände! bara min tanke har nån något emot min ide får ni gärna säga till!
Senast redigerad av falken den 13 januari 2009, 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
Polis: Varför hänger det så där ? så pekade hon på min 39 år gamla inredning.

Jag: Bilen är säkert älldre än dig och du vet väl att det börjar hänga i den åldern.
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Wekis jag håller med dig till 1000% Jag har vart medlem enda sen forumet startades och det går bara ner för och nerför . Om man går tillbaka 2 år så var det super det fanns kunnit folk och inte massa fuckon . Lämnar också detta forum snart ... pgd av detta
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Hm att en massa trådar i den övriga delen av forumet skulle få folk att lämna sidan kan jag inte förstå. Det är ju bara ett tidsfördriv. Lägg andra kinden till och strunta i att läs dom trådarna.

Jag hänger t.ex. på ett macintosh forum och där pratas det ju bland annat om programutveckling. Jag hatar ämnet och kan kan inte förstå att man pallar. Men jag hänger fortfarande i den biten jag tycker ger mig mest. Om jag vill ha svar på något söker jag svaret eller ställer en fråga. Hur ska man annars lära sig mer?

För er som tycker att ni lär er för lite. Va engagerade, ställ frågor, starta diskussioner, bidra. Det finns garanterat folk som kan. Folk är också glada att kunna bidra med sitt, det lovar jag er.

Så få igång avancerade diskussioner, ställ frågor, prata mopeder på hög nivå ös på! Tänk på att det styrs av er själva. jag kan starta en PRO kategori om det är det ni söker efter.

Vad tror ni om det här? borde det inte vara så att det tar fart så fort folk börjar visa engagemang och nyfikenhet drar allt igång?

Va med och dra igång det här! Jag hjälper till med vad som!
Senast redigerad av Jonas den 13 januari 2009, 16:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Synd att de blivit som de blivit men nu är de somsagt pågång igen ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Ser bättre ut redan efter en vecka...Jonas, du vet vad som krävs...Och det kommer misstänker jag.
Skriv svar