alltså jag får inte bort det förbannade svänghjulet jag har såklart tagit bort muttern men svänghjulet vill inte åka av finns det nån kil eller liknande som skall tagas bort?
hmh? xD det låter ju helkonstigt... sätt på muttern på axeln igen och ha på den bara ett varv och sedan dra med svänghjuls avdragaren testa de.. men att gängorna i svänghjulsavdragaren går sönder måste ju vara för att den är fel..
jadå det finns andra sett med xD, men om du inte får loss den med en sådan svänghjulsavdragare är det ju något som inte stämmer...
Du kan alltid borra 2 hål i svänghjulet och gänga dom sedan i med två bultar och sen använder du en svänghjulsavdragare som greppar runt om bultar och pressar på axeln,, dåligt förklarat ska se om jag hiottar någon bild på en.
Skruva tillbaks annars muttern och pressa tv skruvmejslar under svänghjulsskåpan sen bankar du en släga eller hamamre på axeln och då sak den släppa.. ett litet gammalt tips men det funkade för mig
DraceN^ skrev:Skruva tillbaks annars muttern och pressa tv skruvmejslar under svänghjulsskåpan sen bankar du en släga eller hamamre på axeln och då sak den släppa.. ett litet gammalt tips men det funkade för mig
tror knappast det går om det inte funkar med en svänghjulsavdragare.. om det nu är rätt svänghjulsdragare han använder?
DraceN^ skrev:Skruva tillbaks annars muttern och pressa tv skruvmejslar under svänghjulsskåpan sen bankar du en släga eller hamamre på axeln och då sak den släppa.. ett litet gammalt tips men det funkade för mig
tror knappast det går om det inte funkar med en svänghjulsavdragare.. om det nu är rätt svänghjulsdragare han använder?
aa.. du har du rätt i men jag fick banka ett tag men pappa fick banka och då kom den lite snabbare
släng muttern på platts ingen men inte fast spänd slå på muttern några gånger hjälper mig af, hur de är möjligt jo den får stora vibar så den hoppar los och jag menar de funkar skit bra. men inte varje gång sen som sagt slå inte nå hårda slag slå svaga slag några gånger den lär komma los till slut
tack för svaren jag bulta lite med hammaren så kom den bort mittiallt men nu är frågan hur jag får dit det igen för det är ju en liten magnetisk kil som förihindrar att svänghjulet snurrar ut sig så frågan är hur jag ska dit petat den och få på svänghjulet igen
fuck_rooster skrev:tack för svaren jag bulta lite med hammaren så kom den bort mittiallt men nu är frågan hur jag får dit det igen för det är ju en liten magnetisk kil som förihindrar att svänghjulet snurrar ut sig så frågan är hur jag ska dit petat den och få på svänghjulet igen
sätt den bara i gropen och håller den på försökerkomma bort samtidigt som du trycker magneten på platts så får du ta en lite platt mejsel och försöka hålla den nere på sin platts
fuck_rooster skrev:tack för svaren jag bulta lite med hammaren så kom den bort mittiallt men nu är frågan hur jag får dit det igen för det är ju en liten magnetisk kil som förihindrar att svänghjulet snurrar ut sig så frågan är hur jag ska dit petat den och få på svänghjulet igen
De är inga problem.. lägg kilen i hålet som är på axeln och se så du får spåret i svänghjulet över kilen..
var likadant när jag skulle ha av svänghjulet på min workz, fick absolut inte väck det, satt som berg, men tills sist fick vi väck det, vi tog 2 stycken små däckjärn och satt ett på varje sida och satt svänghjulet spänt ( spänn inte för mycket så du spräker motorblocket) sen knackade vi till på svänghjulet, vi fick hålla på ett tag men till sist åkte det väck !